onsdag 29 oktober 2008

15 km på rullskidor

8 km rullskidor stod det på mitt träningsschema. Då jag får stor främmande av min alldeles egna lilla Schenny så flyttade jag de 15 km på rullisarna som jag skulle gjort på lördagen till idag. Ville också testa hur det kändes.

Stackade mig igenom de 15 kilometerna. De första 10 kändes faktiskt enkla men när jag passerade 11 så började det bli lite jobbigt. Var även lite uttråkad. Hade även kört Stationsträning i 45 min på gymmet på morgonen så kroppen började bli lite trött. Skulle haft med mig nåt med lite energi i. Hittat en runda i Hyde Park som blir 15 km, iaf enligt Garmin. Det blev totalt fyra varv uppdelat på två ställen så allt för monotomt blev det inte.

Många fick sig ett gott skratt när jag kom. Såg väl inte direkt klok ut. Förrutom skidorna och stavarna hade jag en neongul jacka (felköp dom jag tror blev helrätt här för nu syns jag), rosa hjälm, röd ryggsäck och grå tights. Ansiktsfärgen ska vi inte tala om... En ropade efter mig: -Är det dags för Vasaloppet eller? Antar att jag såg väldigt svensk ut hihi.

2 kommentarer:

Magda Gad sa...

det är bra, chocka engelsmännen ;-)

Unknown sa...

Helt riktigt, chocka på! Kanske kan få nån av dem att testa skidor...?