söndag 12 oktober 2008

Dessa sma smultronstallen!

Frukost fick intas pa Boroughmarket. Eller det blev snarare lunch, Fish and Chips med skumpa! Otroligt mysig och GOD matmarknad. Det basta ar att de flesta har sa att man kan fa smakprov. Ost, skinka, oljor, pesto you name it. Solen sken ute och det var varsta hogsommardagen. Nar vi var matta och belatna gick vi vidare langs med Themsen till Tower Bridge och over den. Da stror jag helt plotsligt att jag ser i syne nar jag ser in i en grand. Helt plotsligt forflyttades jag hem till Sverige eller ner till Medelhavet eller nat, inte London i alla fall. Har strosade vi runt och Mr Bond deklarerade att har skulle han garna bo, ok sa jag trots att det inte finns nagra parker i narheten. Hmm...ett litet problem bara - VALDIGT DYRT! Nar vi gick och lullade runt (japp, det blev ett glas bubbel till) sa dimper det ner ett mail i Mr Bonds Blackberry (nar vi nu ar ute pa stan sa har vi med oss en hel arsenal, en blackberry, en iphone, en eriksson och en rosa nokia, det ar tur att jag har en stor handvaska). Det var fran en svensk kollega som bjod hem oss med dessa orden: Forestall dig det har: solen skiner, himlen ar bla. du gar till floden, hoppar pa en bat, tar en ol i batbaren, du hoppar av baten och kanner att det luktar grillat och olen ar kall, rosen pa kylning och matchen pa storbildsteve., vad sags, grillparty hos oss vid 6, sounds like a plan? Oh, yes it did!! Vi satte oss pa baten och akte en liten extra vag till Greenwich da vi hade gott om tid pa oss. Gick en svang dar pa deras marknad och jag hittade saklart ett skarp, precis ett sadant som jag har letat efter. Mr Bond godkande och drog fram planboken (hmm har nog overtrasserat mina kort for halet vi vaggen ville inte riktigt ge mig det jag ville ha....). Sen ner i den fantastiskt klaustrofobiska tunneln, den framkallar riktigta skrackfilmsvibbar. Skulle inte ga ner dar sjalv for alla pengar i varlden, far ont i magen bara jag tanker pa det, usch! Nar vi sedan kom hem till vannerna holl jag pa att do pa kuppen.....SAAAA fint.... tog lite kort sa att ni sjalva kan jamfora. Forst var lagenhet sedan deras. Det blev massor av god mat i trevligt sallskap och anda var vi hemma i tid. Verkligen nice! Och slangen av hemlangtan som jag hade i fredags var putsvack!

3 kommentarer:

Magda Gad sa...

vilken underbar dag! jag blir ressugen!

Mia sa...

det ar bara att komma pa besok.....hihi, kan nog hitta lite betongplattor och trappor att springa i..

Unknown sa...

Kan meddela att den där tunneln är kanon att springa i! Precis lagom temperatur, lagom lutning i båda ändarna och så finns ju fina parken på södra sidan med sina lagom (hm) backar :)