onsdag 1 oktober 2008

Min forsta rullskidslektion

45 minuters sprangmatch till Hydepark (hade raknat med typ 30 min) sa var det dags. Fick pa mig ett par rullskidor och en lanad neongul vast i storlek XL (det var typ ett par rullskidor och en vast som var ute och akte). Det var jag och ett gang damer, den yngsta var kanske 35 (fast hon var amerikanska och da kunde hon ju lika garna varit 45 ar), en aldre herre och en yngre kille som hette Ben och som damerna viskade om. Han var tydligen en TV stjarna. Han ska iaf aka en tavling pa sydpolen. 80 mil!! Jag klarade iaf att sta pa benen hela lektionen aven om det var hyfsat vingligt och jag gjorde nagra snygga bensplit med ett ben ratt ut i sidan upp i luften vilt viftandes med stavarna. Fick iaf en del tips och erbjudande att vara med i kursen de tre tillfallena som ar kvar. Antingen det eller sa kanske Bond och jag tar en lektion tillsammans. Vi far helt enkelt se vad det blir. Vad som ar sakert iaf ar att vi nu ska bestalla skidor och sedan ska jag forsoka fortranga att jag ska aka Vasaloppet (hur dum i huvudet ar man egentligen som bestammer sig for det? Egentligen vore det ju battre att jag fortsatter att njuta av att aka langd nar jag gor det och inte krangla till det...men det ar ju lite kul iaf

Inga kommentarer: