torsdag 23 oktober 2008

Rullskidslektion i Hyde park

2h var det tankt. 40 min akte vi sen sa korde instruktoren teori resten. Blev hysteriskt kall och det var teori som jag trodde att de gatt igenom forsta lektionstillfallet (detta var 6:e och sista gangen). Blev lite besviken tyvarr. Han borjade aven prata om att om man korde puls over 180 sa var det farligt och berattade om en rysk hockeyspelare som precis dott under en tavlig. Tyckte det var otroligt daligt av honom att uttrycka sig sa. De flesta ar runt medelaldern och ganska nya pa det har och tog allt han sa pa storsta allvar. Jag rekommenderade dem att lassa boken som jag sjalv precis har last, for dar gar de igenom de sakerna han tog upp fast pa ett MYCKET battre satt!! ("The complete guide to endurance training").

Vantar dock pa forsta vurpan. Forklarade for Mr Bond nar jag kom hem att det nog bore bra om jag vurpade snart sa att jag fick det overstokat. Jamforde med ridningen att man brukar saga att man ska ramla av lite da och da for annars blir man radd for det. Han forstod inte alls och jag jamforde da med hockey att om man inte blivit tacklad pa lange sa blev man radd for det. Han havdade dock att man var valdigt glad om man slapp bli tacklad sa det hela slutade med att jag onskade att jag skulle ramla snart och han att han inte skulle ramla alls hihi....

2 kommentarer:

Magda Gad sa...

mötte en rullskidåkare i en backe när jag var ute och sprang. jag sprang uppåt och han åkte neråt med dödsångest i blicken. såg fan livsfarligt ut :-)

Mia sa...

Uppfor ska det ga inte nedfor, vill INTE att det ska ga nerfor!! :-)