måndag 6 oktober 2008

Mal och Motivation

Tankte specificera mina mal och tankar kring min traning. Behover lite battre och tydligare fokus sa att jag kan marka och kanna reslutat for just nu kanns det som stiltje (hjalper ju inte direkt att jag ar ganska otalig ocksa). Maste konkretisera det hela lite mer. Fragan ar da vad jag ska satta upp for delmal och hur jag ska konkretisera sjalva malen (japp nu kommer organisatoren och projektledaren fram har...).

Varfor jag tranar:
- Mer ork
- Mer aptit pa livet
- Battre kroppsuppfattning
- Vill kunna na uppsatta mal och tycka att det ar roligt och inte enbart en pina
- Mer valtranad kropp
- Ga ner nagra kilo i vikt (tona till det hela)
- Trivs i funktionsklader
- Gillar att ha projekt pa g

Huvudmalen:
- Tjejvasan: Led 8 2008 pa tiden 2.25. Vet inte riktigt vad for mal jag rimligen kan satta. Startar i ar i led 2 och skulle vilja satta tiden 2 h. Ska nog ha det som mal fram tom januari och sa far jag gora en ny vardering utifran hur skidtraningen blir under jul och nyar. Alltsa 2h it is!
- Vasaloppet: Ingen aning? vad ar rimligt? Jag vill forhoppningsvis kunna seeda in mig sa att jag inte behover starta langst bak. Kanske 8h? Vet inte vad jag fatt det ifran. Kanns som om att manga kor pa typ 9h och de som ar jatteduktiga ligger pa runt 6h. Vad tror ni, ska jag satsa pa 8h?
- Goteborgsvarvet: Har ska jag vara under 2h. Ett litet drommal ar att springa under 1.45h. Ska nog halla den dar kvarten lite flytande sa lange. Vet att man egentligen ska satta upp fasta mal men jag vill ocksa ha rimliga mal.

Delmal:
Ja nu kommer vi till det svara. vill som sagt uppna det jag listade i varfor jag tranar. Men behover mer sa har kommer nagra punkter.

- Minska mattbandet med 4 cm pa nedre delen av kroppen och 2 pa ovre (hur nu det ska ga till)
- Springa langre distanser. Kunna springa 2 mil pa traning utan att slita allt for mycket. (Beror lite pa hur det gar med rullskidorna, vart jag ska lagga fokus).
- Kora minst 4 mil pa rullskidor i veckan fram till januari och darefter oka dosen till 6 mil (och varannan helg ett langpass pa minst 5 mil). (Ar det rimliga doser, vet inte riktigt om det ar genomforbart men har det som mal iaf sa far jag revidera nar jag kommit in i det mer)
- Fokusera pa att oka balstabiliteten. Minst tva pilatespass i veckan.
- 2 styrketraningspass i veckan

Japp det dar var en liten hemasnickrad variant. Ska nog forsoka gora ett traningschema men det far nog bli privat tror jag...Blir lite overoptimistisk ibland sa det ar battre att jag lagger upp vad jag gjort och sa kan jag folja upp malen 1 ggn i manaden. Typ vid varje manadskifte.

Tjohooo....det borjar bra....hoppade pilatespasset just nu... =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej snygging! Det var värst va du tränar. Jag tog en paus förra veckan (tyckte jag förtjänade det) men ska träna ikväll...

Har du något nummer man kan nå dig på om man gärna vill prata lite????

kram kram

Unknown sa...

2 timmar på Varvet vore skoj ja. Intervaller och backar siktar jag på.

Delmål är bra, man måste få klara av saker annars faller ju hela planeringen!