torsdag 9 oktober 2008

Newmarket & Tattersalls

Ah, jag har nog sett varldens vackraste hastar igar. Tog taget upp till Newmarket (ligger ovanfor Cambridge). Var helt underbart men massor av grona falt och solsken men vet inte om det var sa smart for nu langtar jag verkligen ut pa landet... Jag traffade en van for forsta gangen (genom en annan van) och vi var pa Tattersalls hastauktion. Herrejosses vilken grej. De auktionerar ut ett och tvaariga fullblod med mal att de ska ga pa racebanan. Dessa sma hastarna med het temperament ar verkligen helt underbara. Den ena var vackrare an den andra och jag har helt andlos! Efter att ha tittat pa autionen ett tag borjade jag faktiskt inse att jag missat att lagga in en nolla pa priset. Dessa ettaringar kostade alltsa inte hiskeliga 300 000 kr utan, hall i er, 3 MILJONER kronor!! Okej, alla var inte sa dyra men den lagsta jag sag lag pa en halv mille.....och det ar hastar som annu inte har presterat ett dugg, de har bara fina och duktiga mammor och pappor! Efter det traffade vi en svensk tjej som jobbade i ett stall med att traningsrida galopphastarna, gissa om jag var helt till mig! Funderade tom pa om jag kunde flytta upp i veckorna och sedan vara i London pa helgerna....men man ar tydligen tvungen att jobba pa lordagarna ocksa...hmm....

Inga kommentarer: