tisdag 18 november 2008

Spinning a'la Storbritannien

Eller kanske rattare sagt a'la Soho Gym i London.

En upplevelse var det iaf! Disco lampan var pa och salen full sa har tankte jag att det skulle bli aka av! Tji fick jag!

Uppvarmningen borjade helt hysteriskt med lika hysterisk musik. Efter 5 minuter sa var det dags for STRETCHING, japp, da skulle vi alla stiga av cyklarna och tanja lite. Sen var det upp igen. Full fart i typ alla positioner samtidigt, eller med ett tramptag emellan, sager bara ett ord: FARLIGT!! Sen sa vet jag inte riktigt vad jag ska saga om musiken...hmm... For mig ar MUSIKEN det viktigaste under ett spinningpass, det ar den som gor att jag orkar och kampar och tar i. Finns inte den, tja, da blir det segt, trakigt och jag vill bara hem. Har hade han satt pa en radda latar som inte alls hade med spinning att gora, det gick inte ens att halla takten, eller jo, nu ljuger jag, en gang fick han faktiskt till det sa att musiken okade nar vi skulle oka tempot!

Svettig blev jag och trott i laren men den dar harliga kanslan av upprymdhet (som jag vanligtvis far av att ha lyssnat till en massa skon musik) var istallet ersatt av CHOCK! Never again sager jag bara! Kanske om sisadar 10 ar nar de har kommit ikapp var skandinaviska niva!

Nedan en bild pa min goa goa lunch (och dagens outfit :-)

5 kommentarer:

Unknown sa...

Tjusigt! Låter trist med spinningen - jag har varit på helt okej pass här men inte på gym nära dig, tyvärr...

Bajs Bajsson sa...

Den där spinningen låter inge vidare, men kul blogg du har iaf och kul att det är blogspot så jag kan bevaka den :D
Kram Rebecka

Mia sa...

Som tur ar sa ar jag sysselsatt med andra saker sa jag behover inte spinna sa mycket tack och lov!

Hej Reby! Kul att se dig har! Ska folja dig med! Var det mamma som skvallrade?? :)

Magda Gad sa...

trist att det inte var skoj, men det är roligt att läsa om hur man gör på spinning i london, så du får vara vår försökskanin helt enkelt :-)

Mia sa...

Haha, ska forsoka testa sa mycket som mojligt jag lovar....aterkommer med Zuma passet, det ar det enda jag har kvar som jag inte har provat. :-)