måndag 3 november 2008

Mandagar - Min egen lyxdag

Jag har utnamnt Mandagar till min egen speciella lyxdag. I alla ar sa har alltid mandagar varit en sadan dar dag man helst vill slippa, eller mandagen gor att sondagen blir lite trakigare helt enkelt. Men nu nar jag inte jobbar ser jag nastan fram emot mandagar. Det har blivit min speciella lilla dag utan masten. Jag kor ett traningspass pa morgonen och sedan ett till vid lunch. Det gor att dagen blir ganska kort och det finns inte sa jatte mycket utrymme for en massa masten. Och bast av allt ar att jag faktiskt kan slappna av.

Idag blev det en loprunda pa 10 km under 60 min. Var ett tag sedan jag sprang 10 km sa det kandes en hel del men kommer nog snart in i det igen. Strackte mig lite i vaden sa det far jag halla ett oga pa. Sen var det en snabbis hem innan jag stack ner till gymmet for Pilates och sedan det basta av allt: BASTU och VARM DUSCH!! Oj, sa skont, njot verkligen! Sa nu kanner jag mig valdigt bortskamd! Detta far helt enkelt bli en tradition!

9 kommentarer:

Unknown sa...

Fram för fler lyxdagar! Trist med vaden, hoppas det går över snart. Vart springer du förresten? Om du kommer österut har jag 2 dagar ledigt i veckan härborta på min kant...

Mia sa...

Springer mest längs med Themsen, eller upp mot Green Park hittills. Kommer gärna bort österut... :-)

Unknown sa...

Kuligt! Jag ska ut en sväng imorron eftermiddag, strax efter lunch sådär, tänkte mig en liten armbåga-turister-i-sidan-övning längs South Bank och bortåt, säg till om du vill hänga på!

Mia sa...

Hade jag jattegarna gjort men imorgon ska jag aka rullskidor i Hampstead Heath. Tror aven att jag ska vila vaden en extra dag (typiskt!). Kan du torsdag istallet, eller du kanske jobbar da?? Vore kul att med en loparkompis :-)

Unknown sa...

Jag jobbar måndag, torsdag, fredag. Ganska bra upplägg :) Men nästa vecka då?

Mia sa...

Traffas garna nasta vecka! Ar upptagen tisdag kvall efter kl 18.30, annars inga planer.

Unknown sa...

Tisdag el onsdag på dan? Kan vilken tid som helst egentligen.

Mia sa...

Vilket som passar...sa sag du var och nar sa ser jag till att jag ar dar :-). Kul!

Unknown sa...

OK, kul! Ska kolla på avstånd och sånt så återkommer jag :)