torsdag 13 november 2008

Att få till en förändring

Varför måste det ta sådan tid?

Förstår väl egentligen att vill man ändra något långsiktigt så tar det tid och man måste ge förändringen en ärlig chans att hinna komma och stanna. MEN jag blir så otålig.

Önskar att jag haft möjlighet att hoppa in i min kropp och se hur förändringen ser ut på insidan. Det borde ju ha hänt en del tycker jag. När jag sedan tittar på utsidan (där jag verkligen vill ha en förändring) så börjar jag allt kunna se resultaten av slitet, trots att det går SAKTA! 1,5 cm har jag minskat jämt över kroppen (eller där jag mäter iaf) och lite i vikt men inte mycket vilket är bra (vill ju bli fastare inte en sticka) samt att jag märker att jag har fått mer muskler. (Plankan släng dig i väggen hihi!) Kroppen har helt enkelt börjat bli mer definierad, men än är jag inte helt nöjd.

Igår blev det en matsvacka med wienerbröd, smågodis, popcorn etc men gott var det :-). Nya tag i morgon!

På den senaste tiden har jag umgåts en del med personer som har haft ätstörningar och det får en att fundera på hur man egentligen själv ser ut. Hur rättvis bild har man faktiskt av hur man ser ut? Jag har kommit fram till att jag tror att jag numera har en ganska hyfsat rätt bild och därför ger jag mig inte in på det omöjliga då jag vill ha till en förändring. Jag vill få till en beständig och hälsosam förändring som jag kan hålla mig till länge länge. Tycker om att hitta en balans mellan kost och träning och välbefinnande. Inte stress och press och en massa måsten. Nu tränar jag kanske lite mycket jämfört med om jag hade haft ett jobb men jag försöker lyssna på kroppen och ta det lite lugnare när den vill så idag är det totalvila, skönt.

Nu har jag ätit min goda frukost och ska ge mig ut på lite ärenden. Ska bla försöka hitta en stickaffär och köpa lite garn. Vill gärna börja igen, eller egentligen ta upp virkningen igen. Får se vad man kommer ihåg från syslöjden i 8:an!!

2 kommentarer:

Magda Gad sa...

sköna tankar, tycker det är himla sunt att du funderar igenom balansen och "var du står". varför gör jag det jag gör? vem gör jag det för? vilket tillstånd vill jag uppnå? gör det här mig lycklig? istället för att enbart stirra sig blind på måttbanden och vågen. njut av livet och balansen :-)

Unknown sa...

Har ju inget att jämföra med förstås men nog såg jag muskler allt :) Balans och långsam förändring är bra, man vill ju att det ska hålla sig kvar!