tisdag 9 juni 2009

Motsatsen mot gardagen!

Har en riktigt SKITdag!

Skrev precis sa har till Mr Bond (stackarn):

Du kan inte ringa mig....har ingen telefon pa 28 dagar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag vill flytta hem HATAR detta U-LAND med alla fula manniskor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kanske ska ge lite bakgrund till detta lilla utspel ;-)

Tog det lungt i morse for jag hade planerat att cykla till jobbet. Full mundering pa och ar ut till cykeln, gissa vad....den var ju saklart inte dar! Fann tva anledningar 1 - antingen sa hade den blivit stulen, 2 - eller sa har jag blivit senil och glomt vad jag stallt den. Fick iaf snallt traska till jobbet. Tog pa mig lopartightsen och finlinne och kofta for jag skulle hamta upp ett par byxor som jag lamnat in for upplaggning. Gissa vad??? Saklart var de INTE klara sa nu sitter jag pa jobbet i gra lopartights med en sjal knuten runt midjan for att inte visa hela flasket, roda lagskor (tyckte det sag lite val sporty ut med loparskor och lite val kinky ut med hogklackat), glittrig topp och rosa kofta, tjohoo vad snygg jag kanner mig!

Humoret var pa botten efter detta!

Ringde om lite rakningar och har fatt stallt pa bilen (vilket i sig ar positivt och pappa hjalpte mig med forsakringen TUSEN TACK!) sa nu kan vi kora upp till Karlstad i helgen. Lordag formiddag blev inte heller som tankt men men det var helt mitt fel men jag blev besviken och Mr Bond annu mer. Antar att det spadde pa det fantastiskt goda humoret annu mer!

Sen sa dor min blackberry helt plotsligt. Stendod! Gar bort till Carphonewarehouse (nytt hatobjekt!) som ar totalt oflexibla. De kan forvisso lana ut en telefon under tiden men ingen som kan ta emot email etc....halla???? Jag jobbar genom min telefon!! What am I supposed to do 28 days withouth a phone?!?!?!?! Jo, hade jag haft en tillaggsforsakring (utover garantin som ska tacka allt) sa hade det gatt pa nagra dagar!! Ok, sa jag, vad kostar en forsakring. Nej men det gick ju inte att losa nu. Tillslut vaste jag fram att de skulle ge mig den forbannade "replacement" telefonen. Hon gar ivag och kommer tillbaka och sager att de inte har nagon pa lager...men jag skulle ju kunna kopa den billigaste modellen de har for det kan ju vara bra att ha en extra telefon hemma. URSAKTA???? Jag koper en dyr telefon med svindyrt abonnemang och sa for sakerhetskull ska jag ha en annan telefon hemma??!! Tjena!! Bad henne ringa en annan butik och se om de hade en och de hade det. Gick tillbaka till jobbet, tog cykeln (som, oj da, inte alls var stulen utan stod pa jobbet..... alternativ 2 var det riktigt, jag ar senil!) och cyklade till en annan butik. Visst dar hade de en telefon. Fragade igen om jag kunde fa lana en begagnad telefon eller nat som kunde ta emot email. Nope! Ok, ge mig skittelefonen da tankte jag! Men da kommer den lilla overraskningen att jag behover 50 pund i en deposit!! Ursakta! De har ju min telefon??? Till saken hor att jag inte tog med mig mitt kort for jag skulle inte kopa nagot idag! Bad om en dags flexibilitet. De hade ju alla mina uppgifter plus en deposit pa 150 pund som man maste betala for att overhuvudtaget fa oppna ett konta. Men NEJ, visst de ar flexibla fick jag hora med inte "in this matter" - What if someone else comes in 10 minutes after you have left and wants a replacement phone and there is no more. That is not fair to them, especially if haven't paid the deposit..HELLO???? Hur dum kan man vara....eller hur dum tror de att jag ar!!! Suck!!

Jag ar trott pa all byrakrati. Har ett exempel till. Har i det skona UK betalar man Council tax. Vi horde att det gor man per hushall men vi har anda fatt dubbla rakningar. Ringde idag for att hora vad som stod pa. Pa min stod det namligen att om jag inte betalade NU sa would there be legal actions taken! Da visar det sig att de skickar ut en rakning per person I hushallet men det ar bara en som skall betalas (om det bor 11 pers i ett hushall sa kommer 11 rakningar men bara en ska betalas). Jag bad henne lagga in att vi skulle betala dem i Mr Bonds namn sa hon kunde stryka mina rakningar. Men NEJ sa klart kunde de inte gora sa. De var tvunga att skicka ut rakningar till alla men att vi bara skulle strunta i mina. Hellooooo??!!!

Ikvall ska vi iaf pa Sketch och ata. Har fatt ett presentkort av Mr Bonds underbara foraldrar. Ska bli helt underbart! Riktigt haftigt stalle som vi varit och drinkat pa nagra ganger. De har tva restauranger dar en har en stjarna i Guide Michelain (eller hur det nu stavas, orkar inte googla!).

Far se till att svida upp mig rejal och ta mig en hutt hemma sa blir jag nog pa battre humor. Lite Army fitness innan sa kommer det bli kalas!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag är helt med i ditt gnäll på u-landet... Jag bytte bort carphonewarehouse mot operatören direkt, funkade genast bättre. Ang council tax har vi aldrig fått varsin räkning, måste vara det borough där du bor. Suck!!!

Helena sa...

Söta du!! Vilken SKITDAG! :)

Saknar dig, Helena H (om du känner flera... )