måndag 15 juni 2009

Brollopshelg utanfor Karlstad

I fredags morse satte vi oss IGEN i taxin till Liverpool street station for att ta taget ut till Stansted for att hoppa pa Ryanair till Save i Goteborg. Dar vantade mamma med MIN BIL (snutteplutten!!) sa att vi kunde ta oss upp till Karlstad. Mr Bond skulle vara bestman pa lordagen och pa fredagen var det genomgang i Karlstad med prasten. Innan hann vi med lite shopping och lunch ( nya lopartights, hade ju saklart glomt packa ner ett par). Nar de "ovade" sa fick jag passa lille Sander 3 manader. Han ar supersot och somnade i famnen. MYSIGT mysig :-).

Pa kvallen var det gemensam grillning och vi fick mojlighet att traffa en hel del av gasterna. Slakten bestod av Norskar, Danskar och Svenkar sa det var verkligen skandinaviskt. Vi bodde alla pa Domle Herrgard utanfor Forshaga och det kunde inte varit mer idylliskt an sahar. De flesta hade bastufest pa kvallen men jag var trakig och gick faktiskt och la mig. Angrar det lite for alla pratade om hur kul det var men jag var helt fardig!

Pa lordagsmorgonen stack jag ut i skogen och sprang en runda som skulle vara 6,3 km men det blev nog lite langre an sa. Underbart att fa vara ute och springa utan bilar med skogar och angar och frisk luft. Det duggade nar jag borjade och var valdigt blott ute men det gjorde ingenting. Val tillbaka sa NJOT jag av den goda frukostbuffen: Fil med havrepuffar, nygraddade frallor som fortfarande var varma med Bregott, skinka och ost och juice. Kunde inte ha begart mer an sa har!

Vi hamtade lite vanner i grannbyn Kil och sen satt Mr Bond och jag och klippte och klistrade ihop en bok om Svensexan och vips sa var det dags for sjalva vigseln. Den var utomhus och vi hade verkligen tur att det var uppehall just da. Bruden var sa otroligt vacker (som en sagoprinsessa) och kom ner for gangen med sin mamma och pappa vid armen. Prasten var helt underbar och gjorde ceremoning fantastiskt fin och personlig. Efter de sagt JA sa doptes deras son Sander.

Sen var det skumpa, dansuppvisning (jag knapade det sista pa boken) och sedan mingel och middag. Lokalen var perfekt for brollop och otroligt vackert dekorerad. Kul tal, valdigt god middag och super duper sallskap. Sen blev det dans, massa tartor och kakor och vi gick och la oss (eller jag gick och la mig) kl 3.45. Mr Bond kom nagra timmar senare...makta stolt att han inte fortsatte till bastun, vilket jag ocksa var tacksam for.

Finfin frukost igen (fyra frallor blev det...hmm....) sen presentoppning och avfard till Karlstad. Vi at lunch med Mr Bonds foraldrar och bror. Alltid lika mysigt att traffa dem. Saknar dem!

Bil ner till Goteborg och det var tankt att jag skulle vara chauffor men jag holl pa att somna bakom ratten att Mr Bond fick snallt ta over. Flyget hem gick bra och vi steg i genom dorren kl 22. Sa underbart att fa krypa ner under lakanen hemma! Nu ser jag fram emot att inte resa pa hela sommaren!

Inga kommentarer: