onsdag 17 juni 2009

Att andra bade kropp och knopp ar inte sa latt

Det sista aret har varit ganska fokuserat pa traning. Jag marker hela tiden en forandring hos mig sjalv men givetivs sker det sa sakta att jag blir otroligt frustrerad. Speciellt hur kroppen ser ut pa utsidan. Jag vet att insidan mar sa otroligt mycket battre, att jag ar piggare (bara jag far sova hihi) och njuter av att trana. Utsidan tycker jag inte riktigt hanger med. Forsoker ata bra och nyttigt men det gar verkligen i vagor, ar dock inne i en bra period sa jag hoppas att det ska ge lite resultat.

Vad jag daremot har markt pa sista tiden ar hur mina tankar har forandrats. Speciellt sedan jag borjade med British Military Fitness. Innan har jag sprungit en hel del, styrketranade i vintras osv men ingen av traningen gjorde mig egentligen slut. Jag fick inte sarsklilt ofta traningsvark och jag maxade aldrig. Sedan BMF sa har jag borjat maxa mycket mer. Jag springer och kor pa tills musklerana och lungorna skriker att de ar slut. Och, gissa vad!! Jag gillar det. Vet att det kommit gradvis och att det sakert kommer att komma annu mer. Jag vagar ta i fran borjan utan att vara radd for att jag inte ska orka, jag vill vara slut, jag vill kora hart! Det ar en ganska kul kansla faktiskt, en ny kansla :-)

Igar var det BMF och en kollega hangde pa sa jag valde att gora enklaste gruppen med henne. Det var samma kille som korde det tuffa kuliga passet sist. Det var ett hart pass for att vara bla grupp tycker jag. Men oj sa kul det var att fa kanna sig lite duktig, att vara forst och starkast. Da kanns det som om att traningen faktiskt gjort nytta. Sjalvklart vill jag inte att det ska vara sa alltid, jag vill ju pressa mig mot andra men kul att fa kanna pa det ibland och boosta sig sjalv lite. I slutet nar vi jobbade tillbaka till strechingen sa blev jag beodrad att springa varv runt gruppen sa att jag skulle bli helt slut hehe... kandes lite dumt men anda lite triumfaktigt (liten egotripp kan vara bra ibland tror jag!). Efter klassen gick vi till Waterloo (ca 5 km) och det var nog bra for kroppen, har traningsvark idag! Val hemma blev det god pasta. Blev sa inspirerad av en kollega sa jag var tungen att prova.
  • Spenat Tortellini fyllda med sparris och ricotta
  • Brynde lok, sockerartor och bongroddar (heter det sa? Langa brona saker??)
  • En halv buljongtarning, lite lite olivolja
  • Tunt skivad chorizo som jag skar i mindre bitar
  • Halva cocktailtomater
  • Peppar
Nar pastan kokat fardigt hallde jag i dem i stekpannan tillsammans med lite av vattnet. Rorde sedan i lite philadelphia ost (light). Skulle nog dock blandat i philadelphian innan jag hallde pa pastan. Far bli nasta gang. Gott blev det iaf!

Inga kommentarer: