torsdag 18 juni 2009

Kanelbullar pa nytt eller gammalt vis?

Eller kanske rent av pa improvisationernas vis :-)

I eftermiddag far vi en Fatolj som vi vantat pa i 5 veckor. Kul kul!! Men det betyder ocksa att jag maste vara hemma i eftermiddag och vanta pa att de ska leverera den. Jag har fatt tid mellan kl 12 och kl 18. Det ar ju inte direkt duktiga pa att tidsplanera men de ska iaf ringa nar de lamnar stallet innan.

Sa jag tankte passa pa att ta lite bondpermis, jobba lite men sen baka kanelbullar. Det maste man ju ha pa midsommar, speciellt om man bor utomlands. Funderar aven pa en jordgubbstarta men det dar far vi allt se hur det blir med det! Dock tankte jag improvisera lite, eller kan nog bli tvungen till det, ar inte saker pa att jag hittar alla ingredienser. Speciellt parlsocker som jag inte sett allt for ofta i andra lander. Sag aven ett recept pa jordgubbskanelbullar sa jag tankte nog prova att stoppa i lite applen, eller kanske bjornbarssylt, vad tror ni om det? Vanliga hederliga vaniljbullar ar ju inte alls fel heller. Dock hade jag sist problem med att hitta vaniljsocker.

Mmmmm......kanner redan doften (far nog bli ett extra loppass idag!!)

Inga kommentarer: