fredag 19 juni 2009

Improvisera INTE nar du ska baka!

Att blanda i grahamsmjol till kanelbullar (man far ju ta det man har!) ar ingen jatte hit. Speciellt inte 50/50 med vitt mjol!

Tankte gora lite annorlunda kanelbullar. Saklart nagra traditionsenligt med kanel och socker och smor men aven fylla nagra med apple, nagra med blabar och nagra med hallon. Tja, de hade sakert blivit jattegoda om jag bara hade haft tillrackligt med vitt mjol. De med apple blev nog bast for de gjorde jag sist och da oste jag pa med socker!

Det blir nytt forsok ikvall. Forst ska jag till svensbutiken och kopa pa mig lite jast och annat smatt och gott (om det finns nagot kvar i butiken!)

1 kommentar:

Unknown sa...

Baka är inte lätt i u-landet! Vaniljsocker har jag bara hittat i svenskbutiken. Sen gillar de ju mjöl med bakpulver i också, det funkar inte alltid så bra :/