måndag 6 juli 2009

Wimbledon Common och cykeltur

Pa sondag var det igen dags att dra pa sig traningskladerna! I veckor har jag velat cykla till Richmond Park men inte riktigt fatt gehor for detta, forran nu! Vi borjade med att hyra en cykel till Mr Bond och sedan cyklade han (rullade) medan jag sprang till jobbet for att hamta min cykel dar. Vi fortsatte sedan nerfor Kings Rd, genom Fullham och over Putney Bridge. Darifran var det en lang uppforsbacke och sedan kom vi till Wimbledon common. Vi bestamde oss for att gena genom parken for att komma ut i Richmond Park pa andra sidan. Det blev inte riktigt sa. Parken var helt underbar. Den ar nog numera min favoritpark i London tror jag. Massa skog och mysiga stigar och INGA bilar! Man hor inga bilar heller!! Det slutade med att vi kom ut pa "fel" sida av parken men insag, nar vi cyklade forbi en pub, att tennisfinalen var i full gang. Vi bestamde oss for att cykla forbi tennisbanorna vilket vi gjorde. Satte oss sedan pa en pub dar vi kollade pa matchen och at. Vi holl pa att hungra ihjal sa det passade perfekt med lite mat!

Cyklade sedan hem och tittade fardigt pa Shawshak redeption (eller hur det nu stavas) och at varma mackor och Doritos chips! Vilken perfekt helg det var! Det enda vi inte fick gjort var att stada.....suck....

Inga kommentarer: