måndag 13 juli 2009

Kitesurfing weekend i Bornuemouth och Poole

Ahhhhhhh........antligen har vi fatt kopt oss utrustning for kitesurfing!

RESAN NER
Det var med lite skrackblandad fortjusning vi satte oss i bilen (gatt med i en bilpool som heter Streetcar) i lordags fm for att kora ner till Bornemouth. Jag hade surfat runt pa natet for att hitta butiker och det verkade som om de flesta fanns i det omradet. Det tog oss 4h att ta oss ner till kusten och inte 2h som ViaMichelin sa. Kan ju bero pa att vi fick starta vid Leciester Sq och ta oss genom hela stan till Richmond Park innan vi kom pa A3 soderut.

LOCATION
Vi kom iaf fram tillslut och trots att det var gratt och trist och smaregnade sa hittade vi tillslut (efter typ 5 varv runt Bornuemouth ut till Poole eller Canford Cliffs som det hette dar alla butikerna lag. Ahh, vilken vacker syn det var med alla kitear i luften trots det daliga vadret. Det var som en liten vik med midjehogt vatten, som perfekt for oss nyborjare! Dock kanske lite val manga kitesurfare! Kanske kan man fa till nagon sadan har kvall dar?!


Pool Harbour, i viken langst in kitear och vindsurfar man och langre ut ligger batar i rader
INKOPET
Vi snurrade runt har ett bra tag innan vi hittade en av de fyra butikerna som skulle ligga pa 1 vag (hur svart kan det egentligen vara att hitta!??). De hade dock endast onlinesale men kunde satta ihop ett packet at oss. Men det ver inte riktigt vad vi letade efter. Inte nog med att vi ville ha utrustning, vi ville ju sa klart att det skulle se snyggt ut ocksa hihi....fafanga som vi ar :-).

Vi begav oss sedan ivag for att leta reda pa en butik som lag inne i Poole en bit ifran stranden. Jag hade sett pa natet att de hade ett stort utbud och flera butiker i UK. Nar vi narmade oss sa badade det gott iaf. Det var till att borja med en riktigt butik :-). Butiken heter SA2S.
Nar vi sedan gick ut sa var vi X antal pund fattigare, hade fatt nagra nya vanner och en bil full med kiteutrustning! (tala om att fjarilarna nu hade krig inne i kroppen!)

UTRUSTNIGEN

Sittsele (kanske inte dromfargerna men men.....) Ville ocksa haft en ryggsele men det rekommenderade de inte alls sa nu har jag ett mal att sikta mot. Bli sa bra att jag inte behover rumpselen ;-)














Andreas sele var inbyggd i ett par shorts, coolt!






Mr Bond kopte ocksa en vatdrakt, riktigt snygg var den ocksa!
Vi kopte var sin brada. Andreas ser ni har pa bilden men hittar inte min pa bild. Fick dock tva komplimanger pa stranden. Den ar vit med morkgront och svart pa. Tycker den ar sadar men helt ok. Bindningarna ar bast, svarta och vita med silver pa.













Sen har vi sjalva kiterna! Det blev 3 stycken (med tva bommar) SAAAA coola tycker jag. Den minsta har jag inte haft uppe an. Trodde forst att den var Svart och rod men verkar vara svart, vit och orange. Rosa hade ju saklart varit bast men den ar riktigt fin anda. De andra tva ar grymma. De ar alla av market Wainmankites Hawaii.
GYPSY 6,5 kvm












SMOKE 9 kvm













BOSS 12 kvm












SJALVA KITESURFINGEN
Tjae, den gick val sadar. Mr Bond var med mig i vattnet och jag fick kant pa det lite innan jag tog min brada. Krachade den nagra ganger men fick ocksa in nagra skona ak. Hade lite problem med att fa den i full depower (minsta styrkan). Man ska da trycka upp "bommen" uppat och mina armar racker inte riktigt till sa ibland gar det himlans fort! Mr Bond var ju saklart super duktig och var uppe pa tva sekunder och flog fram at bada hallen!
HEMRESAN
Vi fick packat ihop allt och lassat in det i bilen och at en pizza i Poole innan vi borjade kora hemover. Det var jag som var registrerad som forare sa jag fick snallt satta mig bakom ratten. Fick ganska manga gliringar hela helgen, fick nog karringstop 30 ggr. Den var sa kanslig pa tvaan! Inte sa lyckat mitt i en rondell.....och det fanns MANGA rondeller i sodra UK! Hem kom vi iaf tillslut och nu ska vi bara klura ut vart vi ska gora av all utrustning. Hobbyrummet borjar bli ganska full!
Med andra ord: EN HELT PERFEKT HELG!
- och jag langtar redan till nasta vecka!

Inga kommentarer: