måndag 20 juli 2009

Det blev en riktigt skon helg!

LORDAG
Kanske inte riktigt som jag tankt mig men lagom pa alla satt och vis. I fredags blev det drinks med jobbet. Vi satt och snackade skit och drack skumpa ett bra tag och jag smet sedan ivag for att traffa Mr hemma. Vi chillade i soffan och njot av att det var fredag. Kom tidigt i sang vilket gjorde att jag lyckades lura upp Mr ganska tidigt. Vi stack ut pa en loprunda pa 7 km i lungt tempo och avslutade sedan pa Borough Market. Jag bara ALSKAR det stallet. Vi delade pa en smoothie och jag kopte ett super duper gott brod gjort pa spelt med cider och apple. Valdigt saftigt och gott.

Slappade hemma och gick sedan till puben och at lunch innan Mr gick in till jobbet. Jag hade tankt att ga pa workshopen infor halvmaran men nar jag skulle anmalla mig sa var det for sent :-(, hade lite arenden pa stan som jag forsokte klara av. Gick sedan in pa London Graphic Center och ....hihi....fick for mig att jag skulle mala en tavla sa jag kopte en canvas med lite farger och penslar. Kanske ta tillagga at jag inte har en enda liten artistisk adra i mig! Jag har dock en bild av vad jag vill ha.....MEN jag ar inte direkt saker pa om jag skulle klara av fa over det jag har i huvudet ner pa en duk. Dock har jag ju chansen att prova iaf. Nar jag sedan, trott i benen borjade ga hemat insag jag att jag saknade tva pasar....shit! Fick springa tillbaka och tre butiker senare insag jag att jag hade glomt dem inne pa toaletten pa biografen. Som tur var fanns de kvar!

Val hemma blev det slapping, middag och sedan utgang. En kollega hade foldesedagskalas och jag kande for att gora mig lite fin och kande mig faktiskt riktigt fin i det jag hade pa mig. Vi tog en drink och gick sedan hem.

SONDAG:
Hade stora planer pa att jag skulle upp tidigt och ut och trana men kande inte alls for det nar jag vaknade. Lag och slappade och laste i sangen till mitt pa dagen da Mr vaknade. Vi at frulle och han gick in till jobbet. Jag cyklade och traffade Nikki och tog ett pitstop pa Starbucks innan jag fortsatte pa hojen mot Richmond. Valdigt vindigt ute men skont nar jag val kom till Wimbledon Common och fick kora lite i skogen. Bilder kommer senare idag!

Efter ca 1h kom jag till Richmond, bytte skor och gav mig ut pa en loprunda runt parken. Tog samma vag som vi brukade aka rullskidor. Harlig runda. De sista 15 min var dock valdigt sega men fick anda ihop en sjyst runda pa 12 km pa 60 min. Inte fy skam i kuperad terrang efter 1h pa cykeln. Nar jag kom tillbaka vantade min kollega Jen pa mig och jag bytte till cykelskorna igen och vi gav oss ivag. Korsade parken och begav oss mot Themsen. Vi kunde cykla langs med floden pa en harlig naturstig anda till Putney, forbi Kew Gardens bland annat. Jen och jag delade pa oss vid Putney, jag tog ett valbehovligt pitstop pa biografen dar jag kopte en liten pase med godis....stort sockerbehov vid det har laget! Sen var det va 45 min hem innan jag fick mig en valfortjant varm och skon dusch.

Mr kom hem fran jobbet och vi gick och at indiskt...inte lika bra som pa stamhaket men helt ok! Sen bums i sang och jag laste ut boken Into thin air av Jon Krakauer (handlar om bestigning och en tragedi pa berget 2006. Det var bland annat da Goran Kropp besteg sjalv efter att ha cyklat anda fran Stockholm). Lasvard och jag vill definitivt INTE bestiga Everest!

Inga kommentarer: