torsdag 11 september 2008

Zell am See

Igår flög jag till päronen i Zell am See. Härligt, underbart, fantastiskt väder med sol, massor av blommor och till och med blåbär som jag hittade idag när vi var ute på en vandringsrunda upp till en liten stuga där vi åt. På vägen tillbaka provad mamma och jag en ny stig medan pappa gick samma väg tillbaka. Vi var på ett ställe tvugna att korsa en hage där kossorna och tjurarna (eller kalvar var det väl egentligen) stod MITT på vägen! Hmm... jag tog en av mammas stavar och gick först, upp i skogen runt tjuren (den hade iaf inga spenar) med staven i högsta hugg OM han skulle få för sig att bli lite arg....det blev han inte... Mammas kommentar när jag tog staven var att: "Ja du har ju dödat en orm så en ko ska du väl klara av! Tog tyvärr ingen bild på kossorna men från stugan där vi åt.


Schützingalm
Visst är det sött!
Liten vattenho, var nog mer för dekoration än för getterna som gick på andra sidan staketet.
Utsikten inifrån toaletten. Tyvärr ser det lite disigt ut men det var det inte.

Utsikt ner över Zell am See, tar kortet mot solen så det ser inte så fint ut tyvärr.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj vad mysigt ni har det där i Zell am See. Härligt!!Lägg gärna in lite bilder där du är så även vi hemma i Sverige kan njuta. Brukar ibland titta in i din blogg, det är lite trevligt att se vad du har för dej min lilla "flicka" som blivit stor. Hälsa din mamma och pappa.
En stor kram från dagmamman.