måndag 1 september 2008

LONDON

Nu ar jag i London!! Kan inte fatta att det faktiskt har skett! Flog fran Oslo kl 15.05 den 31/8. Var lite sliten efter deltagit i en 30 ars fest och sedan stadat och rojt efterat men det var det verkligen vart! Hade packat lite val mycket och insag att jag hade en hand for lite...men det gick att losa hyfsat genom att halla i tva handtag samtidigt och rulla en vaska framat och den andra bakat. Flygresan gick bra, fick inte ens hjartklappning sa det var nice! Tag in och sedan taxi till lagenheten dar chaffisen inte tog kort. In med allt i taxin igen for att ta ut pengar och sedan tillbaka till lagenheten. Slapade upp alla vaskorna till 5:e vaningen och var da bra trott och inte tala om svettig! Nar jag nu stod framfor dorren misstrostade jag en del (kolla sjalv pa korten sa forstar ni!). Hade verkligen inte vantat mig ett palats men det sag ut som om jag var pa vag in i ett fangelse eller nat. Men lagenheten visade sig vara helt ok faktiskt och rummet ok. Dessutom hade Bond verkligen overtraffat sig sjalv i att fa mig kanna mig valkommen. Vad annat kan man saga om rosa ballonger i taket och choklad pa sagen. Kl 02.00 ramlade han in efter sin weekend i Ungern. Foljde Bond till jobbet idag, i stralande sol sa det var battre an regnet igar!


Var nya gata i WATERLOO

Huset vi bor i
Fangelsedorren!
Trappan upp
Hallen in och dorren langst bort ar var. Vi har det storsta rummet.
Sa har fint valkomnande fick jag! Ni ser val fargen?!

Sa nu har jag bytt ut min BMW, 2:a, valbetalda jobb for ett rum pa kanske 12 kvm men vet ni vad? I like it! Ser fram emot det och vill nu ge mig ut pa stan och insupa atmosfaren (eller kanske avgaserna ar mer ratt!)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Valkommen till the big smoke! :) Hoppas ni trivs i lilla rummet och att du inte trottnar pa avgaserna alltfor fort!

Mia sa...

Avgaserna ska jag nog klara av! Var forbi gymmet som ligger tvars over gatan sa jag ar mer an nojd har. Nu ar det bara jobb som fattas men det far komma efter min segling i kroatien om tva veckor.