torsdag 25 september 2008

IKEA och Lingonsylt

Igar var den stora Ikea dagen. I London finns det fyra stycken och jag valde Wimbledon da det verkade smidigast. Tji fick jag! Tog iaf Tuben till den rekommenderade stationen Neasden. Nar jag kom ut sa fanns det en skylt som beskrev hur jag skulle ta mig till Ikea. Det fanns tva alternativ, ett dar man gick och ett dar man tog bussen. Jag valde bussen for jag tankte att om det finns ett bussalternativ sa maste det ju vara en bra bit att ga. Japp, det var det aven om man valde bussen. Insag i efterhand att jag fick ga en lang backe uppfor som tog mig BORT fran Ikea. Nar jag sedan efter typ 15 min prommenad skulle hoppa pa bussen sa hade jag ju inga pengar kvar pa mitt Oystercard (t-bane kortet som man laddar). Det var bara att ga av bussen, springa over vagen (som visade sig vara en nara doden upplevelse) och fylla pa. Kom tillslut till Ikea och gick direkt till maten. Har skulle det atas kottbullar! Nar jag star i kon sa inser jag att engelsmannen visst gillar kottbullar men da utan lingon (hur kan man ata UTAN lingon!?) och med, hall nu i er, pommes!! Det sag helt fel ut! For att dampa chocken var jag tvungen att trycka i mig lite marabou choklad och ja givetvis bestallde jag EXTRA MYCKET LINGONBERRIES!

Fick iaf kopt allt som jag inte tankt och inget som jag tankt. De hade tydligen a very busy weekend sa mycket var slut. Men nu i efterhand kan jag ju vara glad for det! Tog tyvarr inte med mig kameran men ni kan ju forestalla er en ganska kort tjej i blajeans, rod jacka och stovlar som (forst pa buss och sedan pa tunnelbanan) slapar pa en stor Ikeakasse med boxar, blommor, lakan, matta och toaborste, en ihoprullad tjock baddmadrass pa axeln (insag ganska snabbt att dar var basta stallet, armarna var for korta att halla runt den) samt en stor kartong och tavla i handen. Ja och sa en stor handvaska som vagrade att stanna kvar pa axeln. Jobbigt vill jag lova och sa var jag inte sa poppis nar jag mitt i rusningstrafiken blockerade hela rulltrappan! Mr Bond holl nastan pa att kissa ner sig av skratt nar jag berattade for honom! Har iaf tagit ett beslut: INGET MER SLAPANDE! Alltsa, ingen annan skulle fa for sig att aka till Ikea (utan bil) och handla madrass etc. Dessutom hade jag tankt att slanga med en provosorisk garderob och tva lampor men som tur var fanns det inte just nu! Fint blev det iaf (sa gott det gar)....kort kommer.

1 kommentar:

Unknown sa...

De ar roliga, britterna. Chips & gravy, blaa! Sen ser de dumma ut nar man vill ha mer an en tesked sas ocksa, och sa kallar de sylten for cranberry, det brukar jag utbilda dem i nar jag ater kottbullar! :)
Det ar inte sa svart att ga till ikea i Neasden faktiskt, men man maste ga langs motorvagen. Taxi till stationen ar mitt tips!