söndag 21 september 2008

Återigen i Zell am See efter ett VÄLDIGT kallt Kroatien

VÄDRET
Tja, vad ska jag säga...det var inte alls som vi tänkt oss. Då det varit ca 30 grader dagarna innan vi kom dit så hade vi ju iaf förväntat oss minst 25 eller i alla fall över 20 grader! En dag fick jag stålsatt mig och strippade ner i bikini, brände mig faktiskt nästan lite =). Annars var det mössa och tröjor och jackor som gällde.

Pappa och jag seglar ut ur Veruda Marina utanför Pula



Fick en liten stund i bikinin även om det inte riktigt var så skönt som det ser ut...


BÅTEN
En...Bavaria....hmm....rymlig var den... Annars så var det ju det där med toan, sitsarna var inte längre i den ursprungliga nyansen osv osv, men efter några dagar så hade vi vant oss (fast filtarna som vi hade med i bilen fick fungera som överdrag på klädseln. Första turen ut gjorde vi i halv storm och fick vända efter ett tag. Vi hade då förlorat 1. en fender, 2. nästan gummibåten som bestämde sig för att göra en liten luftfärd, dock landade den på relingen och vi fick bundit fast den innan den tog det sista lilla språnget ner i böljan blå (här ännu ett tecken på 30 grader varmt och lagom vind veckan innan!) 3. vårt hopp om att kunna följa den rutten vi tänkt!



Mamma tyckte att vi kunde ha snorkeln på oss när vi gick på toa för att underlätta besöket

SÄLLSKAPET
La Familia samt syrrans pojkvän Mr Roberto var besättningen och med tanke på hur våra semestrar brukar vara så var jag nästan i chock! Ingen sol utan vi var tvugna att samsas på en liten båt i dåligt väder och inte en gång (läs nu noga inte EN ENDA GÅNG) bråkade vi, jag tror inte att vi knappt höjde rösterna åt varandra =). Vi hade hur trevligt som helst och varje kväll spelade vi MIG eller ett annat spel som jag inte kan namnen på. Kl 22 gick vi och la oss och, trots viss tristess, så var vi inte ens smålulliga!

KROATIEN
Vet inte vad jag hade för förväntningar egentligen (SOL SOL SOL SOL) men jag var verkligen glatt överraskad. Skönheten som många pratar om såg jag nog inte riktigt, hänger kanske ihop med en stor gul sak upp på himlen som jag har hört talas om, men så fantastiskt trevliga alla var. Otroligt hjälpsamma och gästvänliga och inte alls sådär jobbigt påstridiga som många andra länder i de regionerna är. Maten var också väldigt god. Som en äkta kött- och pannkaksfantast (ja då inte nödvändigtvis ihop även om det nog skulle gå bra också när jag tänker efter...) så var jag i paradiset!

En drink och lite gossip läsning i fina staden Rovinj

SUMMA SUMMARUM: Måste prova igen....

Inga kommentarer: