onsdag 3 september 2008

Sightseeing, ja INTE shopping!

At frukost efter en frustrerad runda i Sainsbury Local, de hade inte halften av vad jag sokte. Antar att jag far hoppa pa en buss och ta med mig en liten shoppingvagn for att komma till nat storre stalle. Men men, vi fick lite god frulle iaf och begav oss ut pa Sightseeing. Dvs. vi gick forbi Downing Street, Westminster Abbey/Hall, Big Ben da ocksa sa klart och sedan gick vi forbi Buckingham Palace, darefter vidare till Harrods dar vi gick vilse men hamnade tillslut pa ett Creperie i huset. MUMS, vad gott det var! Sen var det bara att traska vidare genom Hyde Park, ut vid Marble Arch och sedan in pa Oxford Street! Sist jag var i London tyckte jag inte att jag hittade nat alls, men OJ vad mycket snygga saker.....men jag har ju som sagt avlagt ett "shoppa inte" lofte. Alltsa klader galler det! Sa jag kopte (kanske borde inflika har att nar man flyttar till ett nytt stalle sa ar det valdigt viktigt att man kanner sig valkommen och "bygger bo" sa vad jag gor nu ar, pa ren engelska: I'm nesting!, det ar avgorande for min framtid har, sa det sa!) ett sangoverkast i brunt, fyra kuddar, tva i benvitt och tva turkosa. Till detta blev det tva turkosta ljus och ett vitt med underlagg i brunt. Ska ta kort nar vi kommit i orgning, nu finns det en vaska for mycket och en Australienska pa en gigantisk madrass i vart rum (vilket for ovrigt ar valdigt trevligt!) Ja, pa sightseeing rundan (fortfarande ingen shoppingrunda) blev det ett par egna flanell byxor, brukar namligen lana Bonds och det ar inte alltid sa populart. Sa jag har tagit seden dit jag kommit och gar nu runt i pyjamas byxor hemma....hmm... Se, vad blev det mer, ja, ett par kokshandukar, hittade inga har och sa blev det ett nytt dusch draperi. Det andra var lite sunkigt i kanten och jag klarar inte av sunkiga duschdraperier!

Det finns tva saker som jag far lov att kopa har och det ar ett par svarta skor (och ett par stovlar ocksa faktiskt sa det blir kanske tre saker) och en skinjacka. Kopte skorna igar och hittade jackan jag vill ha men de hade inte i min storlek sa jag far leta i andra butiker och se om de har i size 6 eller 8. Sen har jag upptackt att jag har size 4 pa skor sa man lar sa lange man lever!

Sager bara en sak "LEVE PRIMARK". Onskar dock att jag bodde hemma sa at jag kan shoppa loss dar utan att alla vet att man gar i Primark klader (ja alltsa, HM - I love men lagre an det gillar jag inte riktigt om folk vet)
Ar det inte en valdigt lacker sko?? Jag ar allt lite kar men mina fotter ar inte lika kara. Men jag skyller pa att eftersom det ar lader sa kommer fotterna alska dem (ja om sisadar 1 ar nar de ar redo att kastas!)

1 kommentar:

Unknown sa...

Primark är kanon! Det är inte så tokigt om folk ser dock, det beror på hur man kombinerar :) Hade tänkt mig en tur till den stooora butiken snart, kuö att shoppa loss för nästan inga pengar!