onsdag 10 december 2008

Svettigt varre!

Blev igar kvall kl 22.25 uppringd och kallad till intervju idag kl 10.50. Hade traglat lite positiva och negativa sidor hela kvallen sa jag kande mig forberedd men anda latt panikslagen!

Kom dit och fick vanta i ca 30 minuter for de hade dragit over tiden. Undertiden horde jag tre applader och vid ett tillfalle kom tjejen som intervjuades ut med ett papper i handen och gick in efter ca 20 sekunder, hmm....Blev ju inte mindre stressad av det.

Tillslut fick jag iaf komma in, och de var alla fem personer fran dagen innan. Det var dags for grillning!! Kallpratade lite forst och sen fick jag gora tva "saljsamtal". Lite jobbigt nar man knappt ens vet vad produkten ar! Men jag tror att det gick bra faktiskt, fick postitiv feedback bada gangerna. Hade da ocksa klarat av tva applader sa jag visste att det bara var en igen och den kom i slutet. Daremellan fick jag svara pa en massa fragor om varfor jag skulle passa in dar, varfor jag ville jobba dar, om jag ar en bra manager, saljare, hur jag ar som person, kriser i livet (oh yes 30 years old!), etc. Tillslut sa bad de mig aterge de kriterier som de letar efter hos en person som de vill anstalla. Ops, lyssnade under gardagen men kom inte ihag alla men fick till nagra. Fick aven ett papper med dem pa och sa skickade de ut mig ur rummet och jag skulle ranka mig sjalv pa dessa och sedan komma in och kora en pitch om mig sjalv utifran dessa kriterier. Det var dags for mig att salla agnarna fran vetet (stavas det sa? Vad ar egentligen angnar? Eller jag har kanske sagt fel i alla ar?!) och presentera migsjalv sa att de kande att "henne ska vi bara ha".

Tror att jag lyckades bra. Fick valdigt bra feedback efter intervjun och en sa att han tyckte att jag skott mig briljant, att det var fa som satt ensam pa en sida av bordet med fem andra som forhorde en utan att verka ett dugg nervos! Inte illa, var taggad och pa tarna men inte super nervos faktiskt. Lite skrackblandad fortjusning var det allt. Pa onsdag i nasta vecka vet jag iaf om de vill ha mig och jag far val fundera pa om jag vill ha det ocksa.

I morgon har jag en annan intervju for ett annat foretag. Far se vad det innebar! Ska aven gora en rejal drive nu innan jul och se om jag kan fa till nagon mer intervju.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Håller tummarna! :)

Anonym sa...

Tumme hålls här med!