fredag 12 december 2008

Ligga i sangen dag

Nej jag ar inte sjuk, har bara en "sadan" dag dar orken inte finns. Maste stada lagenheten for det ar min stadvecka, maste stoppa in en ny omgang tvatt, roja i vart rum, soka jobb, vill egentligen baka de dar grahams-saffransbullarna som jag suktat efter i en vecka, ga till Borough Market och ata en falafel rulle och kopa en pase full med de goda chokladnotterna. MEN jag orkar inte. Min kropp har blivit intagen av latmasken. Sa har kommit fram till att om jag bara ligger har tillrackligt lange sa kommer jag fa panik om nagra timmar da jag maste satta varldens fart for att hinna med atminstonde stadningen innan jag ska traffa Mr Bond for att aka skridskor vid Sommerset House. Tror det aven blir ett litet glas skumpa! Ser fram emot en helg bara vi tva!!

Det jag dock har gjort idag ar: Last ut en bok, fatt ett nej pa ett jobb (jag var tydligen inte best of the best, men Mr Bond var snabb med att kontra att det var jag visst det! Love him!), fatt ytterliggare en intervju pa foretag som jag var hos igar och forsokt fa tag pa en naprapat men han har inte svarat men jag lamnade meddelande. Sa helt har inte latmasken tagit over (fast han har vunnit over chokladnotterna och det ar ju nastan lite positivt!).

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du är gullig Mia! Hur mycket du än uppfattar det som att Latmasken har krupit in i din kropp, är du aldrig ens i närheten av att bli en soff-liggare!

Tycker att du är fantastisk som med världens frenesi börjat söka jobb. Jag tror på dig vännen!

Kl.18.00 ikväll är det dags för Luciakonsert i Vasakyrkan med Göteborgs Lucia. Ska gå dit med Johan, Hanna och Kicki. Johan är la' sådäär entusiastisk över Lucia-konsert, men jag fick fribiljetter på jobbet så då gick det att övertala honom till slut...:-)

Efteråt blir det glögg-mys hemma hos Karolina (en tjej som var med på surf-semestern i somras Frankrike).

Jag var förresten tvungen att googla på din fråga om att Skilja agnarna från vetet. Det stavas "agnarna" så du skrev alldeles rätt.

Uttrycket har sitt ursprung från Bibeln, som så många andra svenska uttryck. Uttrycket "skilja agnarna från vetet" står dock inte exakt ordagrant i bibeltexten utan sammanfattar en längre mening i Matt 3:12.

Uttrycket betyder "Att skilja de dugliga från de odugliga".

Agnar är det yttersta skalet som sitter runt spannmålskärnan. Agnarna (d.v.s skalet) används inte, utan avlägsnas alltid vid framställningen utav vetemjöl.

Hoppas att ni får en skön lördag-kväll! Alltid kul att läsa din blogg Mia! Keep up that good work!

Stor kram Anniela

Unknown sa...

Grahamssaffransbullar låter mums, skicka gärna över receptet om du vill dela med dig! :)

Hoppas du har en bra helg!!!

Mia sa...

Tack Annis! Later som om att ni har en riktigt julig och mysig helg! Har kanns det inte sa juligt langre aven om det ar det. Atit en del pepparkakor och aven kopt glogg, blir nog en kopp ikvall!

Mialena: Hmm...de blev sadar goda. Jag tog receptet pa grahamsbullar fran baksidan av mjolet och sedan bakade jag i saffran (glomde dock att halla i det i vatskan utan fick knada in det). Ar hyfsat gott att rosta med en massa bregott pa men ingen jattehit tyvarr.

Unknown sa...

Aha, så enkelt! Okej då ska jag testa - alltid kul med variation liksom!