onsdag 3 december 2008

Nu ska jag bli vuxen!

Eller kanske battre att saga: Mindre krasen!

Jag har framst 3 mal:
  • Lara mig ata BANAN
  • Lara mig ata MAJS
  • Lara mig tycka om PAPRIKA

Kanske har det med fargen gul att gora? Hmm...det har jag aldrig tankt pa innan! De flesta i min bekantskapskrets (och typ alla andra ocksa) vet att jag AVSKYR banan och majs. Jag tycker inte om lukten och det blir synd om den som kommer nara med en banan i handen eller lagt majs i salladen! Paprika har jag kunnat peta i mig men gillar verkligen inte smaken. Men nu har jag bestamt mig! Jag ska lara mig ata detta! Det borde ga, jag har lart mig att ata ris och spenat bland annat! Det galler att borja smatt! Den senaste manaden har jag faktiskt smakat tva ganger pa majs, och jag dog inte!

BANAN tankte jag att jag kunde borja blanda i en smoothie kanske. Dock ar jag lite radd att jag ska fa panik och typ aldrig vilja ha en smootie igen. Jag vet ju dock att det egentligen sitter i huvudet och inte i smaklokarna men de har liksom blandat ihop det och arbetar starkt tillsammans med halsmusklerna som genast sager ifran nar smaklokarna dvs. hjarnan sager att "detta tycker jag inte om", "lat det inte ga ner i magen for da DOR jag". Men detta ska nu bekampas! "Glomde" bara kopa en banan nar jag var i butiken...hmm...

Igar kopte jag paprika. En gul, en rod och en gron. Maten ser ju sa mycket trevligare ut med lite farg. Jag stekte lite gronsaker med lite bitar av den gula paprika. Fick for mig att den smakar minst. Den var lite sotaktig i smaken tyckte jag men efter nagra bitar sa det ifran sa da petade jag bort resten. MEN ett forsta steg ar taget!

2 kommentarer:

Magda Gad sa...

haha, oj, snacka om att smaken är som baken! de där tre sakerna äter jag VARJE DAG :-)

Unknown sa...

Börja försiktigt! Grillad majskolv med smör på är gott - och jag är verkligen inget större fan av majs :)