fredag 19 december 2008

Straff och belöning fungerar!

När Mr Bond snoozat färdigt (oh, yes, detta bråkar vi om varje morgon och kväll) så bestämde jag mig för att ligga kvar i sängen och inte titta på klockan förrän jag kände att jag verkligen var redo att gå upp. När detta hände så visade uret 9.45. Hmm...kände inte alls för att ge mig ut och springa då men visste samtidigt att om jag inte gjorde det så skulle det inte bli någon träning av alls...Här började förhandlingarna inne i huvudet ta vid. Om jag INTE gick ut och sprang så skulle jag inte kunna unna mig en massa gott ikväll (vilket jag säkert hade gjort ändå men då haft väldigt dåligt samvete), om jag däremot gick upp och ut så skulle jag kunna springa förbi Borough Market på vägen hem och äta en falafell rulle och kanske någon chokladnöt. Det var det som till sist avgjorde det hela. Solen strålade på utsidan så jag satsade på att skippa jackan och för en gång skull så hade jag dressat mig helt rätt. Njöt faktiskt av rundan och det blev 53 minuter innan jag kom fram till falafell-gubben. Då hade de inte riktigt öppnat så jag smet bort till chokladnötterna och så stretchade jag vaden och låren en stund.

Mumsfilibaba så gott det var!! Gick snabbt tillbaka medan jag åt och sen smet jag in pa gymmet for att stärka upp låret, lite utfall och squats samt lite mage och rygg och sedan lååååång stretch.

Denna veckan är det Mr Bonds städvecka (aka min) så jag passade på att skrubba badrummet när jag ändå skulle duscha! Finns det något tråkigare än att städa? Något? Nej, det var väl det jag visste!!! Nu har jag bara resten av rummen kvar suck.... Roligare att knappa lite på datorn!

Inga kommentarer: