onsdag 10 december 2008

Ont, det gor ONT!

I vaden alltsa! Maste inse att det ar nagot som inte alls ar bra. Jag har tagit det lungt och inte sprungit ett steg sedan i fredags. Jag har gatt en massa massa men da kanner jag inget. Idag stallde jag mig pa lopbandet och han knappt starta det forran jag fick kanningar. Stangde av med en gang och stallde mig pa crosstrainern (japp, den oranga som jag har ett speciellt forhallande med!) och dar stod i 30 minuter tills det helt plotsligt brande till i vaden. Det hade liksom molnat ett tag men jag ignorerade det. Det brande inte till sa att nagot gick av men maste inse att det ar nat som inte ar helt ok! Men vart ska man vanda sig? Lakare kanns inte helt ratt. Ska jag ga till en naprapat, fysioterapeft (hur stavas det egentligen, eller ar det en forsvenskat engelskt ord?), eller nat annat? Nagon som vet?

Sen blev det styrka, mest armar och lite ben. Sen satt jag och slorodde i 20 min. En av de personliga tranarna pa gymmet kom fram och sa att jag var tungen att ro i minst 35! Hmm...jag lag som mest pa 30 men oftast pa runt 26. Kanske nasta gang :-)

Nu har jag suttit och snackat utbildning med roomisen fran Sydafrika. Tycker han borde aka till Sverige sa nu har jag last pa en hel del om det! Far se hur det gar.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Sjukgymnast kanske, dvs Physio här alltså, låter ju som om du borde slippa det där nu! Jag har tyvärr bara en kiropraktor att rekommendera och det är nog inte det du behöver... En kompis jobbade på Physio in the City ett tag, kanske kan testa dem?

Anonym sa...

Låter som att en överansträngd vad som ev fått en mindre bristning. Naprapat eller sjukgymnast skulle jag rekommendera. Hoppas att du och vaden rehabar er snabbt.

Mia sa...

Kanske borde prova bada! Jag har inte tid att vara dalig!!!