tisdag 25 augusti 2009

Traningstaggad!

Har borjat lasa boken Run Less Run Faster fran Furman Institute of Running & Scientific Training. Ar super laddad att satta igang igen. Om en vecka ska jag signa upp pa ett nytt gym som ligger precis jamte jobbet, Chelsea Sports Center. De har aven en pool sa jag har tankt att ta en simkurs och lara mig crawla for att se om jag tycker det ar kul. Gor jag det sa blir det kanske lite triatholn framover.

Annars kommer det (malet ar iaf) springas 3 dagar i veckan enligt FIRST modellen som beskrivs i boken ovan, Pilates minst tva ganger i veckan och sa enligt FIRST modellen ska jag aven ha tva crosstraining sessions, dvs cardio traning men som inte pafrestar samma muskler som lopningen. Vet inte om rullskidor passar in men ska forsoka rulla minst en dag i veckan, tva om det gar sa att jag ar val forberedd nar Vasaloppet kommer. Ska satta igang med det da jag kommer hem fran Frankrike (slutet av September). Tyvarr har gymmet inte spinning men simning gar ju bra. Rodd foreslar de ocksa. Behover ju kopa en ny cykel och ar verkligen sugen pa en racehoj....ska forsoka komma ivag till butiken denna vecka (om inte idag sa i helgen) och se vad de sager. Blir ju ingen skogskorning i sa fall men det far val va ok isf!

Ikvall blir det Army traning, suck, inte alls taggad.....konstigt, ena stunden ar jag super taggad att trana och sen inte alls! Hade varit bra med den dar tvillingen som ville gora allt precis som mig, pa min niva! Attans vad bra vi skulle bli!

Inga kommentarer: