måndag 17 augusti 2009

Min fodelsedag!

Ah, vilken helg det har varit! Serien 24 har varit fokuset denna helgen. Vi har nu klarat av 10 h och vi langtar till att se resten! Lordagkvallen var det dags for U2. Oj, vilken grymt bra konsert! Njot i fulla drag (kan ju ocksa bero pa att det INTE regnade och att vi hade sittplatser sa att jag faktiskt sag nagonting!)

Mr B var hemma och oroade sig for att jag skulle stanna ute och dricka lite for mycket...forstod inte riktigt varfor han hela tiden fragade mig nar jag skulle komma hem! Det fick jag dock veta pa sondagsmorgonen!

Nar jag vaknar sa vander sig Mr om och ger mig ett kuvert. Jag ville inte ta emot det, ville inte bli firad en dag innan. Fodelsedagar ar ratt speciella for mig, vill ha frukost pa sangen (helst av mamma och pappa) for det har jag alltid haft under hela min uppvaxt. Jag ville ju ocksa ha nagot att oppna pa den stora dagen! (Hade av misstag oppnat mammas och pappas present pa fredagen). Men han var ihardig och tillslut oppnade jag. Det stod: Grattis pa 26-ars dagen (japp, han ville gora mig glad..luv him hihi) min alskling. Idag far du en dag med mig. Upp & Hoppa!
Jag fick order om att vara klar om ca 30 min, packa bikini och ombyte. Spannande!! Vi tog Bakerloo Line i en evighet kandes det och jag betade av ungefar 5 teorier pa vagen om vart vi var pa vag. Vi hoppade av vid Paddington station och hoppade pa ett tag. Hann se att det var pa vag till Oxford. Tjohoo vad kul tankte jag att fa se den staden da vi pratat om det ganska manga ganger. Forsokte fortfarande losa mysteriet med badkladerna. Ungefar halvvags till Oxford hoppade vi av. In the middle of nowhere!! Vi tog en taxi i ungefar 10 min och svangde upp pa en fantastisk uppfart som ledde till varsta herrgarden! Cliveden hette stallet! Mr B hade bokat in oss pa ett spapaket! Vi borjade med en runda i parken, gick ner till Themes och det var fantastisk utsikt. Jag var praktiskt taget i sjunde himlen! Parken ar enorm med massa olika skogsdofter.
Vi slappade vid poolen (se bilden ovan, dock ser man inte det riktigta huset harifran), at god lunch, drack rose, satt i hottubben, fick ansiktsbehandling och massage! Ja, helt enkelt en helt UNDERBAR dag!!

Nar vi sedan kom hem blev det BK och 24. Saaa perfekt! Tyvarr kan jag inte fa ur korten ur Mr B kamera sa ni far halla tillgodo med nagra fran min Blackberry sa lange!

1 kommentar:

Anonym sa...

Å så roligt Maria vi gläds med dig.

Grattis Grattis på födelsedagen. Hoppas på en fortsatt underbar födelsedag och Hälsa Mr Bond.

Kramar från din gamla dagmamma och dagpappa