fredag 7 augusti 2009

Mitre Rd - Waterloo - London

Det ar nu ca 6 manader sedan vi flyttade in i var lagenhet i Waterloo. Efter otaliga turer till Ikea, Heals, Cargo, Primark etc sa tycker jag allt att vi har borjat fa ordning pa det hela. Vaggarna ar fortfarande for tomma men jag hoppas att vi kan komma ivag pa en liten shoppingrunda i helgen.

Vaggarna ar vita med en ljus beige heltackningsmatta. Vi bestamde oss for att inreda med morkbruna mobler (Mr B som overtalade mig och det ar jag valdigt glad for idag), vitt och rott. Det blev dock lite val trakigt tycker jag sa jag har forsokt klura ut hur vi ska fa lite piff pa det hela. Nar jag var hemma i varas kopte jag ett marimekko tyg men Mr Bond holl pa att krevera nar jag visade honom tyget sa det ligger fortgarande langst ner i en lada.
Raddningen kom nu nar jag var hemma forra veckan! Varldens basta Jennsan hade sytt gardiner som jag beundrat och gissa vad hon hade gjort??? Av det overblivna tyget hade hon sytt kuddfodral till mig! Ah, de blev saaaaa fina och helt perfekta i vardagsrummet. De liksom lyser upp det hela! Det ar ett papegoj monster med vit bakgrund och sedan farger i brunt, gront och lite rosa (tjohoo...har fick jag antligen in lite av alsklingsfargen igen!). Soffan ar saaa trist och vi gillar inte alls den. Det som ar bra ar att den ar en baddsoffa men saaa obekvam att sitta i. Eftersom den ar vit sa blev det ju flackar med en gang sa nu har vi filten over och det ser ju lite "ostadat" ut. Men men....man far gora det basta av det man har :-).
I flyttpresent fick vi finfina klockor, barometer etc av Mr B foraldrar (till vanster i bilden). Eftersom vi inte far gora hal i vaggarna har jag lange gatt och funderat pa hur vi ska kunna satta upp dem pa vaggen. Igar loste jag det genom att kopa krockar som jag klistrade pa vaggen. Far bara hoppas att de gar att ta bort utan att fargen lossnar. Det lyfte verkligen hela rummet. Den zebrarandiga fatoljen sag jag i skyltfonstret pa Cargo och blev KAR, mutti fattade ocksa tycke och sa fick vi den i inflyttningspresent :-). TV-banken ar lite lag sa vi skulle behova fa upp den lite. Kanske ett par Ikea ben kan gora susen....eller sa far vi kopa en till och stalla ovanpa den som vi har (var valdigt billig...)

Nu vill jag nog byta ut var morkbruna matta, det blir lite val morkt i rummet upplever jag. Antingen mot ingen matta alls eller en gronaktig. Skulle ocksa vilja kopa lite ljus i olika former i gront, rosa och rott. Behover aven burkar till koket for mina olika frukost fron etc. De far nog bli i rostfritt med ett litet fonster sa att jag kan se vad det ar i dem.

Borde ha flyttat pa kiteutrustningen som star under banken....men ni far forestalla er hur det ser ut utan! Dorren till hoger leder in till sovrummet, till hoger om banken ar hallen och ingangen.

Ska lamna rapport efter helgen och aven forsoka ta lite bilder pa resten av lagenheten. Maste bara stada forst!!! :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha, jag som direkt tänkte "fasen vad coolt att kite-sen får pryda vardagsrummet!"

Kan förstå att du blev kär i den zebra-randiga fåtöljen, den är jätte-fin!!!

Ni har överlag ett super-mysigt vardagsrum. Åååh, hoppas att jag kan komma och hälsa på er snart... om jag inte lyckas komma iväg i höst (ska ju till USA och Kanada nu) får det helt klart bli en tur i vår. Saknar dig!

Massor med kramar,
Anniela