tisdag 18 augusti 2009

Mera fodelsedag!

Blev blindfolded pa jobbet och runt snurrad innan vi hamnade i koket dar alla kollegorna stod och sjong for mig. Vi fick mumsat pa tva olika cheesecakes och chokladtarta och kanelbullarna som jag svangt ihop pa morgonen.

Gick fran jobbet vid 17-tiden och fick UNNAT mig en bikini (svart med guldringar pa sidorna av bikinitrosan och vid mitten av bh:n. Kanns sadar lite riviera lyxig! Brukar alltid kopa billiga pa HM som ar kalas men ibland ar det kul att kopa en som ar lite speciell. Pa rean kostade den bara ca 200 kr. Kommer inte ihag market sa jag kan inte lagga upp en bild tyvarr. Efter det fortsatte jag till Dunes skobutik dar jag kopte dessa KILLER HEALS!

Efter det bar det av for att mota Nikki! Vi satte oss pa en lite finare pub med var sitt glas vin och sa fick jag en hel pase, japp en HEL pase med en massa presenter som var fint inslagna i rosa, turkost och guldigt papper. Hon har ju ett bra jobb med en massa provsamples! Helt perfekt!

Jag fick:
  • Sminkvaska fran Karen Millen innehallandes en parfym, badolja och body lotion
  • Pilates DVD
  • Vanity Fair - boken och DVD:n
  • Sport sockar Mizuno
  • Liten ask i svart, guld och coral for tex orhangen, super duper sot!
  • Lipgloss
  • Liten tub med handkram
  • Liten tub solskyddskram for ansiktet

Efter det hoppade jag in i taxi till Gaucho Grill ett Argentinskt steakhouse. Jag kom dit lite innan Mr Bond och blev visad up i en bar. En trubadur spelade och nar Mr kom sa fick vi var sitt glad champange (de visste att jag fyllde ar eftersom jag bad om ett fint bord eftersom vi firade en fodelsedag...). Vi blev sedan visade till bordet och dar avnjot vi en forrat av empadanas, mums, gott ostbrod men en gudomlig rora till, Sirlon steak med potatiskaka for mig och pommes for Mr med bearnais sause for honom och pepparsas for mig. Efterat tvingade jag pa Mr att ata dessert med mig sa vi tog en blanding av tre. Cheesecaken bara smalt i munen! Vi bestallde ett glas rott var till middagen men servetrisen missforstod och gav oss en hel flaska. Hon sa att vi fick behalla den eftersom det var hon som gjorde fel.

Inte var det bara maten som var gudomlig utan servicen var helt outstanding! Atmosfaren med trubaduren och den haftiga inredningen med kohudar, svarta vaggar och kristallkronor gjorde detta till en grymt bra upplevelse och en helt PERFEKT fodelsedags kvall! Trots att det inte blev nagon jordgubbstarta detta aret!

Inga kommentarer: