måndag 2 juni 2008

Kalas i Småland och bett som kliar

I fredags åkte Bond och jag till hans släktingar i Småland. Det var dags för 50-års kalas. Jag var lite skeptisk då jag som inbiten västkusttjej tyckte det skulle bli lite smått jobbigt att lämna havet när det skulle bli ca 30 grader ute. Men såg samtidigt fram emot att få träffa Bonds kusiner.

Det blev en helt fantastisk helg! De bodde helt underbart på en äkta "Emil" gård. På lördagen började Bond och jag dagen men en joggingrunda. Vi såg två älgar, ett rådjur och en orm, kände mig som en äkta stadsbo! Sedan satte vi full fart med att fixa inför festen på kvällen. Kl 15 kom alla gästerna och då blev det gott bål och lite snittar (Castello Black, hur god är inte den då!! Kommer att bli sommarens favorit helt klart!). Sen var det tipspromenad bort till en äng/skogsglänta där de tidigare dukat upp i ett tält. Det blev buffé och live musik. Helt underbart att dansa utomhus mitt i natten. Kändes som värsta midsommarfirandet! Jag tänkte till och med att "havet släng dig i väggen" men det ångrar jag idag. Trots massor av myggmedel så har det poppat upp en massa små (eller faktiskt ganska stora) röda bett, framförallt på ryggen och runt fötterna.

Nu hoppas jag bara att det fina vädret håller i sig tills helgen! Då ska jag banne mig både sola en massa och bada!

Nä nu får jag sätta full fart på jobbet!

Inga kommentarer: