onsdag 11 juni 2008

Nytt rekord på 8:an

Efter jobbet så cyklade jag till Skatås, det tog 20 minuter. Trodde det skulle gå fortare men det var lite längre än jag trodde. Blåste en del ute och låren kändes inte alls raska. För ca 3 månader sedan sprang jag 8:an i Skatås på 42 minuter. Det var första löpsteget jag tog på väldigt många år. Idag tänkte jag springa igen. Har ju kört lågpuls A la Maffetone i ca 10 veckor men de sista veckorna har varit lite si sådär med löpningen och det jag sprungit då har jag ökat tempot och inte följt riktlinjerna. Men nu var det dags. Parkerade cykeln och gav mig av. Märkte att jag glömt min solskärm vilket är ett MÅSTE nästan, blir störd av solen. Hade även glömt musik, gillar att höra skogen men inte mitt eget flås. Men med Magda Gad (en tjej som är helt galet grym och har även en kul blogg) så bet jag ihop och körde på. Var väldigt segt men jag hade som mål att göra bättre än de 42 min som jag hade sist och så hade jag en liten önskan om att få 37 minuter. Hade bestämt att jag inte skulle kolla på klockan utan bara köra. Kom in på 38 min vilket jag får vara nöjd med. Har ju inte kört någon tempoträning alls.....så ner ska tiden!! När jag var klar hoppade jag upp på cykeln och cyklade hem vilket tog ca 30 min.

När jag springer så tycker jag att det känns väldigt långsamt men sååå långsamt går det ju inte. Ser iaf fram emot att komma till London och gå med i en löparklubb. Har även hittat en rullskidsklubb som jag skulle vilja gå med i. Men mer om London senare.....

Nu måste jag nog gå ut i kylen igen för jag blev inte mätt av resterna från igår!

1 kommentar:

Unknown sa...

Men hoppsan vad bra! :) Med lite fartträning kommer du flyga fram!