tisdag 3 juni 2008

Jogging = Jobbigt


Har under ca 10 veckor joggat en hel del. Började enligt Maffeton köra lågpuls. Har tidigare varit en stark motståndare till jogging och inte riktigt fattat vad grejen varit men nu har jag bara ÄLSKAT det! Helt underbar avkoppling och att dessutom få vara utomhus har varit helt great. MEN igår började jag köra utan lågpulskonceptet - nu fattar jag igen varför jag tyckt sådär om det tidigare, usch vad jobbigt det blev. Hjälper väl inte direkt att det är 27 grader ute heller! Nästa år ska jag vända på det, köra lågpuls på sommaren och brassa på under vintern!

Gav mig i alla fall ut i morse igen och även om det är jobbigt så känns det väldans gott efteråt! Det blev ca 27 minuter.

Nu har jag parkerat mig på kontorsstolen och här är just nu en riktig bastu. Snart borde studenterna börja fira också, om jag har riktig tur så klarar jag mig utan det tills lunch iaf (missförstå mig inte, jag gillar studenten men inte utanför mitt kontor dag ut och dag in, blir lite jobbigt att förklara sig när kunder ringer och det låter som värsta festen!

1 kommentar:

Sjöboden sa...

Shit pomfritt vad du är duktig och rör på dig! Känner mig som värsta slöfocken. Tur att jag har G att skylla på ;o)
kramar från Caroline