tisdag 17 juni 2008

Tuff dag

Igår var det tuffa förhandlingar på kontoret men till slut gick det bra och kändes bra. Skönt! Två av tjejerna i pusselgänget är trillingar (de har alltså en bror också). I september fyller de alla 30 år men på fredag har de ställt till med världens kalas...med Sporttema. Hmmm......vad ska man ha på sig. Har några idéer men de kan jag inte direkt säga här men återkommer med bilder på spektaklet hihi. Lite pyssel och tissel och tassel innebär ju också sådana här kalas vilket är väldigt roligt. Lite irriterande att jag inte kan skriva helt öppet då det kan hända att personerna i fråga kanske tittar in ;-)

I morse skutta jag upp ur sängen och i löpar kläderna (skutta kanske är en sanning med modifikation men det låter bra och hurtigt iaf). Hade bestämt mig för en långrunda i Änggårdsbergen. Det hela började med lite lätt sommarregn men det var bara härligt. För första gången på länge hade jag bra tryck i benen och det kändes kalas. Jag tror att sträckan är ca 12 km som jag gav mig av på. När jag hade ca 2 km kvar så fick jag sån fruktansvärd håll att jag knappt kunde gå. Det var hemskt. Marginalen på morgonen är ju inte direkt bra heller så att gå hem LÅNGSAMT var liksom inte med i beräkningen men det var det jag fick göra. Det blev i alla fall 52 min löpning i tempo och i verklig kuperad terräng. Resultatet av allt blev att jag nu sitter på jobbet med blött hår och hoppas att det ska torka innan vår kund kommer!!

Inga kommentarer: