måndag 9 juni 2008

Min ungdomsromans eller kanske vuxenkärlek?


Alltså jag pratar om Falkenberg, staden jag växt upp i. Från tonåren och framåt har jag varit mindre positivt inställt till Falkenberg (minst sagt!). Men de senaste två åren har jag känt ett allt mer begär efter att få komma "hem". Detta i sig är då lite problematiskt för föräldrarna har ju också flyttat upp till Göteborg och "hemma" har vi nu inget ställe att bo. Fast i helgen hade föräldrarna seglat ner sin båt för en liten long weekend i "Den lilla staden vid havet". Kalas för mig som tog med mig kusinen för att få en ursäkt att leka på stranden hela helgen! HELT UNDERBART! Sen att det samtidigt var en beachvolley turnering mitt på stranden gjorde inte dagarna tråkigare. Hann även med att spendera 3 000kr (japp rätt !! 3 000 kr) på saker till mig själv!! Eller Bond fick faktiskt ett fint skärp också. Detta med att göra av med pengar är inte så bra faktiskt....för om två veckor är jag arbetslös. Vet inte om det är detta som utlöst en liten rastlöshet som flyttat in i kroppen eller om det är att 30-års krisen har återvänt (den var VÄLDIGT aktiv för några månader sedan!). MEN måste börja hålla i slantarna så att jag klarar mig utan att få en allt för tråkigt "spara" sommar!

När vi ändå är inne på att spendera pengar så var jag och tittade på några söta sockarbittar, HA begäret är så stort att jag just nu ska ringa mäklaren och lägga ett bud (om den inte redan har sprungit iväg......)


Inga kommentarer: