måndag 9 mars 2009

Weekend i Paris

I fredags tog Mr Bond och jag Eurostar till Paris. Vi kom fram sent sa vi gick direkt till hotellet och somnade gott. Det var egentligen jobbresa for mig men eftersom sondagen var ledig fick jag lockat med mig Mr Bond.

Pa lordagen hade jag 9 intervjuer med potentiella studenter och sedan en MBA massa. Gick sadar, var lite dalig uppslutning tycker jag vilket gor mig lite nervos. Kvaliten var ocksa sadar. Vi far se om jag kan fa bokat in lite intervjuer med dem med ratt profil. Efterat bjods det pa skumpa och plockmat...mums...var vralhungrig. Mr Bond kom ocksa samt en kollega joinade in. Vi fortsatte till en super haftig restaurang som heter KONG. Om ni ska till Paris sa maste ni ga hit. Man sitter i ett atrium med utsikt over Point de Neuf bron och himlen ovanfor! Valdigt god mat dessutom (drinkarna var inte direkt dumma de heller!) Var en valdigt trevlig kvall men jag fick sa ont i magen av all god mat som jag stoppat i mig. Maste jobba pa den dar sparren, nar magen sager "full" sa ska jag sluta! Hjarnan och magen ar inte helt synkade!

Pa sondagen var vi som sagt lediga. Vi gick och at en god frukost/lunch och insag att typ allt ar stangt har i Paris pa sondagar. Lite trist! Regnade gjorde det dessutom! Men vi bestamde oss for att gora slag i saken och ge oss upp i Eiffel tornet. Var faktiskt en fantastisk upplevelse. Fick halvt panik i hissen upp till toppen MEN jag gjorde det! Eftersom vadret var kasst och vi var ganska tidiga sa var det ingen trangsel och inga koer vilket var kalas. Solen kom faktiskt ocksa fram nar vi val kom upp.

Mr Bond skulle med taget kl 17 sa vi han inte med sa mycket mer an sa. Jag strosade omkring lite och satte mig pa ett cafe och jobbade en stund. Avslutade dagen med en pizza och glass. Hade ju tankt att borja mandagsmorgon med en loprunda...MEN nej sa blev det inte. Latmasken krop fram....inte bra, inte bra!

Sitter nu i en loby i Opera distriktet i Paris. Har betat av 3 intervjuer, tva croissanter (har blivit helt fralst, mums vad gott!) och vantar nu pa tre intervjuer till innan jag ska bege mig ivag for att halla en presentation for 10-15 personer. Jag hoppas att de alla ar super intresserade! Hall tummarna for mig!!

Ps. Idag, saklart, nar jag ar instangd pa ett hotell sa skiner solen!

Inga kommentarer: