onsdag 25 mars 2009

Jag bloggar faktiskt varje dag!

Japp, det stammer! Dock, enda problemet ar att min hjarna inte ar direkt kopplad till datorn. Ifall den var det, skulle det vara ungefar 3-4 inlagg per dag!

Har kommer iaf en liten uppdatering fran de senaste dagarna:

Sondag: Hyrde minibuss och gav mig av till Ikea. En kollega var co-pilot och efter nagra felsvangar kom vi fram till Ikea i Edmonton. Kul att fa se lite av de olika stadsdelarna aven om vissa ar ganska dodgy! Borjade med mat, mums, sedan strosade vi omkring. Inte lika hetsigt som sist sa det var skont. Vi till och med lamnade butiken 30 min innan de stangde! Det ni! Hade 3 fulllastade vagnar dock glomde jag en lack hylla/tvbank som var en av de primara sakerna jag ville ha! Hehe...sa jag ar ju saklart tvungen att aka tillbaka! Pa Fredag ar det dags igen. Ska dit med Mr Bond, min ena kollega och hennes pojkvan. Inte illa med dubbeldating pa Ikea. Ser fram emot att fa kora bil igen. Var riktigt kul och det gick forvanansvart bra ocksa. Kande mig sjalsaker att kora pa vanster sida och jag viftade inte en enda gang med handen vid dorren eller satte igang vindrutetorkarna eller akte over till fel sida!

Lagenheten borjar komma i ordning med det ar fortfarande lite kvar. Mamma kommer pa sondag sa da vill jag ha alla mobler i ordning, garderoben fixad (hur jag ska gora det utan borr vet jag inte) och prylarna upp packade etc sa att vi kan fokusera pa det roliga - Lulllullet!

Mandag: Forsta dagen pa nya kontoret och forsta dagen i min nya fas. Gillar nya kontoret, massa nya kollegor och har ar otroligt manga svenskar sa det kanns nastan som om att jag ar hemma igen. Maste borja tanka pa vad jag har pa mig igen, alla klar sig sa snyggt! Har aven bestamt mig for att nysatsa pa Goteborgsvarvet! Sprang hem fran jobbet i Mandags - 30 min, till jobbet i Tisdags - 50 min (glomde dock ta med klader sa jag fick sitta har i svettiga klader i 2h innan jag kunde smita ut och shoppa lite), prommenad till jobbet idag - 45min och en loprunda hem ikvall. Tyvarr funkar inte halsokosten sa bra. Ater nyttigt men daremellan slinker det ner en MASSA choklad! Inte nice alls! Var ju inte sa nojd i hostas for jag tyckte att jag inte fick nagra traningsresultet...hmm...det fick jag visst, marker ju verkligen det nu! En enda stor degklump har placerat sig pa magen och forokat sig pa laren! Men har jag inte karraktar nog att sluta stoppa saker i munnen sa far jag ju noja mig med hur jag ser ut!

Tisdag: Hela dagen gick sa sakta....kan bero pa att jag sag fram emot ett event med The London Riding Club. Kom fram till i forra veckan att jag verkligen vill borja rida igen. Hittade en ridklubb i centrala London som rider pa The King Troops horses. Jag var igar inbjuden att komma och se nar de hade en hopplektion med lite vin och nibbles. Traffade en super trevlig tjej som jag ska traffa i morgon igen. Kul, kul, kul! Hastarna var ocksa valdigt fina och jag vantar nu pa att fa boka in en tid dar de ska utvardera mina ridkunskaper. Oroar mig inte sarskilt, om det ar nivan igar sa ska det inte vara nagra problem.

Onsdag: Kan dagen snart ta slut.....vill springa hem....duscha och traffa en hollandsk kompis hemma och skruva ihop var nya Expedit hylla sa att jag kan organisera alla papper in i parmar och in i hyllan!

Inga kommentarer: