måndag 9 mars 2009

Slut pa Paris for denna gangen

I morgon aker jag tillbaka till London med Eurostar. Det har varit langa dagar men jag hoppas att det har varit vart det. De som jag traffat tidigare och har skickat in sina ansokningar kanner jag ar pa g. Nu galler det bara att de nya jag traffat satter igang och ansoker! Manga av dem skulle verkligen vara en tillgang for Hult, da de har bra erfarenheter, ratt attityd etc. Dock gor det dem ganska attraktiva och de ansoker pa flera skolor. Far bara hoppas att jag ar sa pass bra pa det jag gor att de ansoker hos mig!!

Ikvall hade jag en info session. 9 personer hade anmalt sig, 4 kom....var ganska manga mackor over....

Gillar verkligen Paris. Skulle vilja ha mer tid att se mig omkring och lara kanna staden. Det jag inte gillar alls ar deras Metro som ar riktigt sunkig och kanns otack att ga ner i. Det finns ocksa otroligt manga uteliggare pa gatorna. Pa kvallarna har de lagt sig med riktiga madrasser vid dorrarna till alla storre butiker. Som utanfor Lafayette, dar ligger de. Tank er ett gang som har slapat fram madrasser och lagt sig som i en dubbelsang utanfor Harrods!? Hemskt att se och jag ar faktiskt tacksam for att London kanns tryggare och fraschare (kanns lite ignorant att saga for jag vet att de har samma problem men jag vill inte alltid bli pamind om det!)

Masta ocksa saga att jag lar mig otroligt mycket genom detta jobbet! Inte minst kulturellt. Sverige ar verkligen ignorant och otroligt segregerat! Idag har jag traffat personer fran foljande lander: Marocko, Frankrike, Camerun, Thailand, Indien and someone fran en o jamte Mauritius. Mina kollegor pa kontoret hemma i London, for att valja ett axplock ar fran USA, Peru, Ungern, Slovakien, Kroatien, Italien, Sverige, Bulgarien och Venezuela for att namna nagra! Far nypa mig i armen ganska ofta och inse att jag faktiskt lever i en dromvarld. Skulle bara ha lite mer tid till traning kanner jag. Men April ut och sen blir det mer tid pa kontoret tror jag, fast det vill jag ju inte heller ha...hmmm...tala om lyxproblem!

Inga kommentarer: