tisdag 3 februari 2009

Paris

I onsdags eftermiddag tog jag Eurostar till Paris. Kom fram till hotellet och checkade in och sedan var det full fart pa Metron till min info session som jag skulle ha pa the MBA Centre. Tror ni det var nagon som dok upp? Nej, sa klart inte. Det var planerade strejker under torsdagen sa de fa som hade anmalt sig vagade inte ta sig in till stan. jag fick kort igenom presentationen (som jag for ovrigt suttit och andrat och filat pa under tagresan) for en ny kille som precis hade borjat pa the MBA Centre.

Pa inpuls hade jag skickat ett sms till Maxim som Mr Bond och jag lart kanna pa UCPA lagret i somras. Han kom in och vi at kvallsmat pa mitt hotell. Var verkligen trevligt. Sen var det bums i sang.

Torsdagen blev en del shopping...hade ju lyckats boka in mig pa ett hotell en liten bit fran centrum men med ett GIGANTISKT shoppingcentre. For att stilla det daliga samvetet svettades jag forst lite pa hotellets gym och sedan bar det av.

Sen var det jobb och sa dags for min forsta intervju...kl 16 var det sagt.....hmm....kl blev 16.30.....da ringde jag (ja for till raga pa allt sa funkade inte min mobil!) och da satt hon pa ett helt annat hotell. Jag tog taxi dit. Blev ett bra mote! Sen borjade jag ga till restaurangen dar vi skulle ata med nagra prospective students. OJOJOJ.....hamnade visst pa shoppinggata igen! Vet inte riktigt hur jag lyckas med detta! Det blev dags att unna mig lite! Ett par cremefargade stovlar blev det! Sen ocksa en hellyckad kvall! Tror jag har min forsta student.......wheel them in!!!!

Fredagen gick galant med manga bra intervjuer och moten. Pa kvallen tyckte bartendrarna synd om mig. Jag var sjalv pa hotellet med tre killar innanfor baren sa nar jag bestallde ostbricka att ta med upp pa rummet for att jobba sa skickade de med ett glas vin, godis och sallad. Se kortet!!

Pa lordagen var det forst en massa intervjuer och sedan massa. Dagen gick verkligen fort! Sedan var det dags for Eurostar hem igen!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Klart man ska shoppa i Paris! :)

Sjöboden sa...

Men gud vad kul/häftigt/spännande jobbet låter. Superkul att du hittat något som känns så bra!

Kram Caroline