måndag 23 februari 2009

Tjejvasan

Japp, da var det avklarat....eller hur jag nu ska saga. Vet inte riktigt vart jag ska borja. Jo, jag borjar med tva saker:
  • Jag gav 110% och ar supernojd med min prestation!
  • Ar missnojd med min tid och hur jag kande och upplevde det

Ska forklara mig battre. I hostas hade jag som mal att kora pa 2h. Jag forutsatte da att det skulle bli samma forhallanden som 2008 samt att jag skulle kunna trana anda fram tills det var dags. Fick som sagt nytt jobb och traningen hans liksom inte med alls. Sa, de sista tva manaderna som jag skulle formtoppa har jag totalt tappat allt istallet. Men, skam den som ger sig! Nar jag jamforde med hur jag mycket mer forberedd jag var i ar sa skulle jag fortfarande kunna na mitt mal. Dessutom med pepp och support av tjejkompisarna. Fick forbattrat min tid med hela 3 minuter. Skillnaden mellan vinnartiden forra aret och i ar var ca 15 min skall tillaggas!

Det som jag dock inte hade raknat med var, nagra natter med dalig somn, en infektion i kroppen (som tog sitt faste fredag natt tror jag) som resulterade i att min kropp kandes helt matt fran borjan pa lordagens morgonen, kass mage (troligtvis fran Vitargo uppladdnigen som en glad man i masstaltet prackade pa mig att dricka kl 22 pa kvallen), dalig valning = daligt faste, samt att det borjade snoa och blasa precis nar vi startade. Positivt var dock att jag hade finfina spar hela vagen!

Jag led fran bojan till slut, jag forbannade allt och alla, jag kampade och fortvivlade, angrade mig och peppade mig. Varst var mellan skyltarna 18 km kvar och 16 km kvar. Da tappade jag totalt all fokusering. Lyckades dock halla igang tempot och kom snart ut ur svackan, eller hela loppet var en enda svacka!! Ramlade tva ganger, dock pa flacken sa jag tappade inte sa mycket fart vilket var bra. Nar det var 2 km kvar sa borjade gratklumpen i halsen vaxa och jag fick saga till mig sjalv pa skarpen - MARIA - Det blir INTE enklare att andas om du borjar bola!! Det far du gora om 2 km sa se till att pinna pa allt vad du kan sa far du sen gora precis vad du vill! Nar jag val kom i mal sa kunde jag inte andas ordentligt, fick inte ner luften i lungorna. Tankte att na, nu kommer jag tuppa av, vart ar lakarna, maste ga dit, jag ar sjuk.....men sansade mig och tog ett glas saft som jag inte fick ner och stapplade sedan bort till Hotel Siljan for en dusch, bastu och massage.

Ryggen borjade skricka redan vid 2 km, axlarna kom och gick, ljumskarna gjorde mest ont efterat. Jag hade iaf klatt mig helt ok sa det var skont.

Idag har jag ont i hela kroppen, ar forkylt, huvudvark, ont i halsen, stapplar fram da hela hoften inte vill vara med riktigt. Tror ni det ar en bra uppladning infor Vasaloppet pa sondag?? Hmm...jag ar inte helt saker! 50/50 chans att jag star pa startlinjen. Och jag ar helt overtygad om att om jag sa att det i lordags var det jobbigaste jag NAGONSIN gjort sa kommer jag nog revidera det nasta helg!

Nu ska jag ga fran jobbet, kopa alla vitaminer som finns, fixa lite fika till Petra fran jobbet som kommer forbi pa snabbbesok och sedan ata middag med Lotta som ar har pa blixtvisit! Senast kl 22 ar det bums i sang! Har ju 7 MBA kandidater att ragga upp innan sondag!!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Trist att du inte fick vara helt frisk & pigg när du skulle åka! Men grattis till PBt (eller TVBt kanske man ska säga) iallafall, kanonbra tycker jag!!! :)

Anonym sa...

Med den uppladdningen (nytt jobb etc) och med infektion i kroppen så tycker jag att du gjorde en bra prestation.

Mia sa...

Tack!!!