lördag 7 februari 2009

Flytt fran Waterloo till Waterloo

I sondags var det dags for stora flytten eller kanske mer ratt att saga stora shoppingdagen! Det var dags att kopa ett helt hem pa en dag var det tankt. Jag hade sjalv vandats en hel del infor denna dagen. Mr Bond och jag har inte helt lika smak nar det galler inredning och att jag sedan dessutom gillar att planera och strukturera och fa ut sa mycket som mojligt av dagen medan jag ofta far hora mantrat "Det ordnar sig". Hmm....men det gick faktiskt ganska bra. Vi fick hyrt en stor buss som Mr Bond rattade med bravur och jag forsokte vara co-pilot men vet inte om det hjalpte sa mycket nar jag har svart att skilja pa hoger och vanster!!

Vi kom iaf till slut ivag till Ikea, efter att kottbullar och Dajmtarta intagits fick vi lite latt panik nar vi insag att klockan redan var 14.30 och att butiken stangde kl 17!! Men skam den som ger sig. Full fart till soffavdelningen dar vi fick ha en liten session for att Mr Bond skulle forsta en gang for alla att det var faktiskt inte endast den modellen och fargen som man fick provsitta som fanns utan man kunde i stort satt pussla ihop VILKEN FARG SOM HELST MED VILKEN STORLEK SOM HELST! Oj, den var riktigt svar. Jag tror att budskapet gick hem efter en stund. Vi valde mellan tva och fortsatte mot tv-banken for att fundera. Dar enades vi ganska snabbt dock glomde vi helt kopa den nar vi kom till kassan! Nasta sak var sangen...ojojoj....inte latt.... insag att var lilla session tidigare hade glomts bort sa det fick bli en repetition av FARG SOM HELST MED VILKEN STORLEK SOM HELST, men tillslut enades vi om morkbruna mobler. Jag var helt emot detta till att borja med och vagrade i borjan men gav med mig vilket jag ar valdigt glad for nu. Det blev verkligen fint nar vi val fatt hem det!

Sen galopperade vi vidare mot garderoberna! Har blev det ett snabbt beslut och sedan skenade vi bokstavligen runt genom nedervaningen. Klockan var nu 16.50!! Vi hystade i rodvinsglas, vitvinsglas, champangeglas, och japp, vattenglas fick ocksa folja med. Bestik, tallrikar, en stekpanna i miniformat, 3 (japp 3 styckern av nagon konstig anledning blev det) stekspadar, en palsfall (som jag velat ha i EVIGHETER). Vi sprang (helt arlig nu, vi sprang, Mr Bond vid rodret och jag vid fronten som krockkudde) forbi den och jag liksom bara skrek den har MASTE vi bara ha..... Fick en blick men inget mer hihi....kanske alltid ska se till att vi shoppar nar vi har ont om tid.

Vi kom tillslut till lagret dar vi borjade plocka pa oss vart hem. Fem vagnar blev det tillslut!! Nar de stangt av hela butiken och bara vi stod kvar i kassan kom jag pa att vi hade ju glomt soffan!! Vande mig och och skrev "The couch, we forgott the couch! We need the couch, we have rented a van! Oh, my god, the couch!" Det funkade for vi fick faktiskt hjalp! Och vi hade egentligen inte ens enats om vilken sort samt farg. Det blev snabbt beslut som visade sig bli sadar. Vi ville ha en baddsoffa for vara gaster att sova pa men vart egen kriteria var att den skulle vara bekvam! Vilket den visade sig INTE vara! Men troligtvis kan vi satta in den i gastrummet och kopa en annan som jag sett som ar super snygg och otroligt bekvam!

Klk var 18.30 nar vi lamnade Ikea och styrde bussen mot Waterloo....under snofall....Nar vi borjade bara in sakerna var det praktiskt taget snostorm! Ska se till att ladda upp bilder!

Vi bjod vara forna roomisar pa indiskt mot att de hjalpte oss. Vi fick ihop sangen och sangborden och det blev sa fint sa fint! Kanns verkligen helt underbart!!

1 kommentar:

Unknown sa...

Kul att ni äntligen fått eget bo!

Och rätt prioritet hör jag - mat före shopping! Låter som när vi är där, man vill ju så mycket på så kort tid...