söndag 18 januari 2009

Update - Vecka 3

Nu var det längesedan jag skrev, förlåt!
Några bilder från sista dagen i Österrike. Längtar tillbaka när jag ser bilderna, helt underbart!

Utsikt från mamma och pappas köksfönster.

Mamma och pappa i backen

Myself and the good old days hehe...

Ladda inför flygresan, tyckte jag var värd lite gotteri!

Underbar London dimma välkomnade mig hem till London

Mamma kom hit till London i söndags kväll och var här tills på torsdag. Det var verkligen supermysigt. En av mina roomisar jobbar på The May Fair hotel och kan fixa rum BILLIGT (och då menar jag billigt!). Frukosten var också inkluderad och det var för två personer så självklart flyttade jag också in! Vi fick ett rum som var helt underbart. Mamma och jag bara tittade på varandra när vi kom in! Badrummet var helt fantastiskt det också, dubbeldusch bla...hihi...kanske skulle bott där med Mr Bond istället!
Sen så har jag "Big News". Jag har nämligen fått jobb! Ska börja i morgon och känns helt underbart fast lite skräckblandad förtjusning är det allt! Jag ska iaf jobba på Hult International Business School med titeln Associate Director of Recruitment. Jag är baserad i London men kommer vara ansvarig för delar av den europeiska marknaden. Vilka länder vet jag dock inte än. Men tippar pa skandinavien. Jag ska rekrytera studenter till deras amerikanska 1-åriga MBA utbildning som de har på fyra olika campuses, Boston, London, Dubai och Shanghai. Spännande!

Så genom att jag nu får en inkomst så kan vi även lägga mer på vårt boende så under veckan har mamma och jag sprungit omkring och tittat på en massa lägenheter. Tittade på en massa jättefina moderna lägenheter men de låg alla lite off, sen så tittade vi på en som inte alls stämde med vår specifikation (modern, trägolv, öppet mellan kök och vardagsrum) utan den låg på bottenvåningen (som vi också sagt att vi inte ville ha), heltäckningsmattor, inte öpppen planlösning men däremot två sovrum (eller kontor/garderob) och högt i tak med stora fönster samt hyfsat stora rum för engelsk standard. Lägenhetern ligger två gator bort från där vi bor nu och jag har verkligen börjat gilla och se fördelarna med Waterloo. Här har vi verkligen nära till allt. Både Mr Bond och jag kan gå till jobbet, vi har nära till 3 tubelinjer, bussar som går över hela stan, tåg, restauranger, teater om vi vill det, och så South Bank med en massa restauranger längs med Themsen (börjar låta som en säljannons nu!).

Fönstret till vänster är vaardagsrummet och det till höger är det stora sovrummet. Innanför det finns sedan det mindre sovrummet och innanför vardagsrummet är det hall, bad och kök. På baksidan av huset är det en liten innegård.

Vi skulle iaf tänka på lägenheten över helgen. Om vi bestämmer oss för att ta den så måste vi skicka in en veckohyra för att föra ett "offer" på lägenheten. Om fastigheteägaren går med på det så är lägenheten vår och vi får börja med att lägga ut en massa pengar på att mäklaren skall skriva kontrakten. Sen är den vår. Denna är dock inte möblerad, på gott och ont. Jag vill gärna ha "våra" grejor så jag ser en fördel med det. Negativt sett så blir det en massa pengar som vi lägger ut på möbler som är anpassade till just denna lägenheten men kanske inte passar in i framtiden. Men det positiva med det väger över tycker jag! Meddelar hur det går!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till jobb som dessutom låter mkt intressant. Skoj! Hoppas att ni hittar en passande lägenhet.

Unknown sa...

Grattis grattis!!!
Det är inte kul med alla pengar man måste kasta ut när man flyttar här, roligare att spendera dem på att inreda boet...!