torsdag 22 januari 2009

Nytt liv kräver nya rutiner

Har nu jobbat i snart en vecka och jag stortrivs. Känner mig exalterat varje dag när jag går till jobbet och det är verkligen en ny känsla. Antar att stressen och pressen snart kommer att kicka in men jag njuter än så länge.

Igår hade vi middag med hela teamet och jag kläcker då till högsta chefen att jag tänkte utlysa en träningstävling så att jag ser till att jag kommer iväg och tränar. Jag berättade att jag tänkte att förloraren skulle kunna få vara tvungen att springa i "The Gorilla race", men det visade sig att vi var några som verkligen ville göra det så då ändrade vi det till att vinnaren skulle få lov att springa. Då föreslog chefen att vi borde ha det som tävling för alla recruitment teamen i hela världen (vi är fem stycken). Men istället för att tävla om vem som tränar mest så ska den som uppnår sina mål eller egenligen gör bäst av alla jobbmässigt få flyga till London, bo på förstklassigt hotell, springa de 7 km i en GORILLA dräkt (det är det hela racet går ut på) och därefter få en ordentlig massage.

Så nu har jag verkligen något att sträva efter!

Mitt jobb kan ni kolla in pa www.hult.edu. Jag jobbar med att rekrytera studenter till MBA utbildningen och det är en rolig produkt att sälja. Jag är ansvarig för vissa marknader i Europa såsom Frankrike, Spanien, Portugal, Grekland, Monaco, Sverige, Finland, Danmark, Norge och Island. Inom två månader ska jag resa på mässor till Paris, Madrid, Barcelona och Athen. Jag är så exalterad! Hoppas verkligen att jag nu klarar av att sälja in bra så att jag når mina mål. Utbildningen i sig känns verkligen förstklassig och har hög ranking i Financial Times plus en del andra tidningar vilket är KALAS bra har jag förstått under dessa dagar.

I morgon är det invigning av det nya campuset här i London och det kommer en massa hotshots. Ska verkligen bli kul. De sista dagarna har jag bondat men en hel del tjejer på kontoret genom att prata om vad för klänning vi ska ha på oss.

Och så var det ju det där med träning och VASALOPPET som kryper allt närmre! Börjar faktiskt få lite smått panik och har ångestattaker lite då och då. Har inte fått tränat på två veckor. De senaste två dagarna har jag i panik kört lite mag och rygg, biceps och triceps hemma på mattan och det har gått tungt! Ska försöka ge mig ut och springa i morgon och i helgen. Vore verkligen trist att tappa ALLT från det jag kämpat ihop under hösten! Har redan slankat av en del och jag hoppas verkligen att det inte är muskler!

Nä nu ska jag nog ta och slita mig från datorn och krypa ner i ny tvättade lakan!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som ett toppenjobb! Kul.
Är nog ingen fara med formen. Tappa inte mer nu bara utan kör hårt så sitter Vasaloppet som en smäck.

Unknown sa...

Kul det låter med ditt jobb, och kul tävling! Så snart du kommer in i jobbrutinerna så kommer träningen hitta sin naturliga plats. Se bara till att inte fastna i lunchmacketräsket...

Anonym sa...

Ååh, vad glad jag är att du fick jobbet! Verkligen stort GRATTIS! Du är grym!

Vad spännande att ni har hittat en lägenhet. Låter så exotiskt när du berättar om London. Häftigt att bo i Waterloo.

Som alltid är det super-kul att läsa din blogg och höra lite skvaller om hur du har det in Great Britain!

Vi får höras i helgen!

Stor kram, Anniela

Magda Gad sa...

ville bara säga grattis till nya jobbet, låter super!