måndag 5 januari 2009

Ladd inför VASALOPPET

Äntligen har det blivit lite snöåkning och inte enbart rullisar på grus. Det blev en del mil som sagt i Trysil med strålande sol! Helt underbart. Sista dagen var det lite kallt om fingrarna men jag kunde iaf köra med tunna handskar.

Idag åkte jag i Hochfilzen som är ett centrum för Skidskytte. De hade fina spår och jag fick bokat in en tekniklektion för i morgon. Det ser jag verkligen fram emot! Idag körde jag 14,4 km med en sparyvalla som funkade ibland och ibland inte alls. Nedan kan ni se lite kort från veckorna som gått.

Kalle Anka på TV, givet på julafton (iaf i bakgrunden även om jag kanske inte tittar hela tiden)

Första passet i Trysil, visst är det vackert! Tyvärr blev det inte fler bilder... Ser ni mina nya najsiga byxor. Vet inte riktigt om de är väldigt 80 eller om de är balla men kul med lite färg tycket jag!

Snöskottning blev det också, jobbigt men bra träning och så gillar jag när det blir fint :-)

Här har vi Zell am See från balkongen hos mina föräldrar. Runt sjön sprang jag häromdagen, 12 km blev det.

Från dagens strapats

Ser lite dåligt men längst till höger går en röd slinga på 9,5 km som jag först åkte och sedan ner till vänster finns en svart som jag tog efteråt, den var på 4,9 km.

Avslutade med några tuggor på en banan. Det går lite segt det där med att lära mig äta en banan. Dessa tuggor var mer än jag ätit sedan jag var 5 år tror jag så det får väl ses som ett framsteg.

2 kommentarer:

Magda Gad sa...

Ser fantastiskt vackert ut!

Mia sa...

Visst är det :-) Man blir glad i hela kroppen!