torsdag 10 september 2009

Att ge sig in pa okand mark...

Usch blir pirrig bara jag tanker tanken pa Triathlon. Jag vill sa hemst garna kanna mig "hemma" i en sport. Det gjorde jag for manga ar sedan inom hastsporten men inte langre idag. Lopninen upplever jag som sa individuell och jag ar inte jattelockad av att bli medlem i nagon loparklubb. Jag skulle nog trottna trots att jag verkligen behover det. Tankarna har mer och mer vackt pa att testa triathlon. Det som har hallit mig borta ar just simningen. Jag kan verkligen inte crawla, det ar nagot jag maste lara mig helt fran borjan! Och jag gillar inte att lara mig saker helt fran scratch. Jag vill tyvarr vara bra pa det jag gor! Nar det galler lopningen sa borjade jag ju lite fran borjan kan man saga men jag visste ocksa att jag som ung var ganska snabb och aven om jag sprang det kassaste jag kunde sa var jag anda ganska snabb. Likadant nar det galler cykel. Cykla har jag gjort sedan jag foddes. Jag kan trampa, tycker det ar kul och vill utvecklas. Nar det kommer till simning sa tyckte jag det var valdigt roligt som liten, tog de medaljer som finns etc. MEN jag larde mig aldrig att crawla. Sjalvklart kan jag lara mig det. Sjalvaste problemet ar nog att jag inte ar sa sugen pa att dra pa mig en badrakt! Och ligga och prattla i en pool. Av nagon konstig anledning lyckas jag alltid ocksa svalja halva poolen! MEN jag ska....boka....en lektion....vet bara inte nar....Far ta cykeln forst. Ett steg i taget!

Nar det galler cykel och cykelsport sa slar den nog allt annat jag hallit pa med i material vag! Herregud vilken vetenskap! Inte latt att folja med dar inte! Vet inte ens om jag kan laga en punka!

Har nu iaf hittat tva butiker som saljer Cyclocross. Jag kan dock inte prova dem men jag kan prova nagra race cyklar och sedan hjalper de mig att stalla in cykeln. LANGTAR!!!!

Ps. Fick idag Kitesurfing vaskan som jag bestallt till oss. Den tar tva brador och tre kitear med bom. Perfa!! France, here we come!!

2 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Det här inlägget kunde varit mitt. Känner precis likadant! Triathlon lockar massor, om det inte vore för den där jäkla simningen! Jag vill verkligen kunna crawla, men jag orkar inte lära mig det. Jag kan inte andas i takt, blir fel hela tiden, med kallsupar som följd! Inte ens nu när jag är halvskadad lyckas jag ta tag i det där :(

Mia sa...

Skont att hora att det ar andra som kanner likadant. Konstigt egentligen att vi inte lar oss crawla som barn da vi alla gick i simskola. Alla andra lander lar ut det istallet!