torsdag 14 maj 2009

Hem till Svedala och Goteborgsvarvet

Om nagra minuter ska jag stanga av datorn, hoppa pa Terravision bussen fran Victoria Station (ca 75 roliga minutrar) ut till Stansted Airport for en liten Ryanair trip over till Save flygplats dar Mutti hamtar mig. Dar kommer vi aka till min gamla lagenhet (ska bli kul att se hur de har fixat med den de som bor dar nu), hamta startbevis for Goteborgsvarvet, sedan vidare till Frolundaborg for att hamta startnummer och shoppa loss lite pa massan (far jag faktiskt unna mig!) och sedan hem till sangen och en honokaka tror jag (hoppas jag).

I morgon ar det begravning for min lilla gulliga mormor. Hon har haft ett tufft liv och var kanske inte alltid den mest diplomatiska damen som fanns men hade sina roliga stunder da hon var hur kul som helst. For nagra ar sedan fick hon en serie strokes och hamnade pa hem. Hon tappade da all bitterhet och kvar fanns hennes roliga vackra jag! Jag ser faktiskt fram emot att fa hylla henne i morgon och jag ar tacksam att jag fick lara kanna hennes fina fina sidor och njuta och skratta med henne i slutet aven om hon kallade tyckte att jag var som en "Grovarbetare fran Goteborg" nar jag skulle hjalpa till och lyfta henne!

Sen kommer Alsklingen pa lordags morgon och min manager ska ocksa med och springa Varvet. Ser verkligen fram emot det! Om man har bott i Goteborg sa pass lange sa ar det nagon som man allid ser och upplever och tanker att man nagon gang ska gora. Och den gangen ar har nu. Jag kanner mig hyfsat forberedd, visst kan man alltid vara battre tranad men jag ar lagom tranad. Kommer komma runt pa en lagom bra tid och jag hoppas att jag kommer tycka det ar roligt och att vadret ar ok!

Sen pa kvallen ar det dags for kalas med pizza och goda drinkar och varldens basta vanner!

1 kommentar:

Unknown sa...

Min mormor är också lite sån. Blir ju inte bättre med åren heller. Hoppas det blev en fin dag! Kram!

Och så ses vi imorron!