måndag 19 maj 2008

Göteborgsvarvet

Jag ville också springa egentligen men var glad att jag inte gjorde det. Tog en runda på morgonen och passade då på att hämta killarnas startbevis. Vilken stämmning det var på väg att bli. Mina ben var inte direkt pigga så det var skönt att veta att jag inte skulle springa 2.1 mil.

Mitt på dagen hämtade vi gästerna vid tåget och sedan bar det av till Slottsskogen. Vi lämnade killarna och placerade oss på en stor filt och packade upp picknicken och korkade upp vinet. Underbart!! Vi hejade på när de sprang förbi (tur att de såg oss för vi hade lite svårt med alla ansikten!) och hade så kul att vi stod kvar en stund. Roligast var när de kom som sprungit i alla år. Deras namn står istället för ett nummer, kändes lite mer personligt att skrika "Heja Jansson" istället för heja heja! kämpa på! kom igen! Efter ett tag gjorde det lite ont i händerna samt så började folk kolla lite konstigt på oss hihi.... Vi återgick till vinet!

Ca 2 h senare kom två glada grabbar som inte bara lyckades slå sina gamla rekord utan var en bra bit under sina mål för dagen. De duschade och sedan blev det grillning ute vid kusten med fler vänner som anslöt. Blev en otroligt kul och trevlig kväll!! Söndagen var dock GANSKA seg.

Inga kommentarer: