söndag 25 maj 2008

Dagen efter de 12 milen

Vaknade kl 6 idag och trodde jag skulle dö. Benen gjorde något så fruktansvärt ont ovanför knäna. Jag behövde gå på toa och hade ingen aning hur jag skulle ta mig dit. Detta var inte vanligt träningsvärk utan jag trodde verkligen att jag skadat mig allvarligt. På nåt sätt lyckades jag göra det jag skulle och sen kom det svåra att försöka somna igen. Lyckades hitta en ställning som funkade då det gjorde minst ont och den var inte i närheten av hur jag brukar sova så det blev inte mycket med det. Istället låg jag och funderade på hur jag skulle ta mig hem och hur jag skulle kunna spela golf. Företags cup måndag och tisdag....nervöst då swingen inte funkar, ännu svårare om benen lagt av! Men tänkte att de troligtvis har en golfbil eller två. Kom på att innan det så kunde kanske pusseltjejens lillasyster fixa ett par kryckor då hon är sjuksyster för det fanns inte en chans på den här planeten att jag skulle kunna gå överhuvudtaget! Några timmar senare kom pusseltjejens föräldrar ner och då fick jag i mig lite droger och benen började bli normala igen, TACK OCH LOV!

Nu sitter jag och har preppat mig med en ny dos droger då det börjat krypa i benen igen. Men golfbilen kan jag förhoppningsvis klara mig utan i morgon och provswingade i eftermiddags och den FUNKAR igen! Hello Annika here I come!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej söta du, låter som en riktig strapats! Själv skulle nog tanken att cykla till Falkenberg inte ens kunna existera i mitt huvud, så stor ELOGE till er alla! Lite extra till dig eftersom jag vet att de andra tränat lite mer på cykel!

Men som min danslärare brukade säga...träningsvärk ska tränas bort! (inte alltid det trix som känns mest lämpat dock) :)
Cykla till Strömstad nästa kanske??

Hoppas företagsgolfen gick bra!
KRAMAR ena pusseltjejen!