söndag 25 maj 2008

12 mil på cykel...det känns!

I lördags cyklade jag från Göteborg till Falkenberg, 12 mil blev det. Första anhalten blev på Sportson där jag kittade mig själv med "snygga" cykelbyxor, handskar, sockar och en ny hjälm då den andra försvunnit. Gissa vilken färg?! Japp, det stämmer, ROSA tjohooo (Mr Bond bara suckade och skakade lite lätt på huvudet när jag kom hem). När jag stod i kassan frågade de om jag inte också skulle ha en cykel!

Första sträckan cyklade jag med Mr Bonds kusin till Kallebäck sedan virrade jag runt bland villaområden i Lindome (funderade lite på vilken kromosom det gått fel med då jag cyklade förbi folk som låg och solade, grillade och DRACK VIN!). Till slut lyckades jag komma ut på en lite större väg och satte full fart mot Kungsbacka centrum för att möta upp en av pusseltjejerna (kommer säkert berätta om pussetjejern mer här, det är nämligen mina fem närmsta tjejkompisar). När hon stängt banken så gav vi oss av, en liten detour och sen var vi på väg mot Åsa. Vi cruisade med vinden i ryggen (för det mesta) ner till Frillesås då pusseltjejens lillasyster mötte upp oss på en riktigt cool racercykel. Tror ni att ha begäret fick sig en dos?! Mountainbike däck är inte riktigt det bästa märkte jag men tanken på snygga lårmuskler manade mig vidare. I Varberg hade vi vätske/energidepå då pusseltjejens boyfriend hade dukat upp på deras "porr"filt (inte mycke snusk där men den har sådär härligt snyggt leopardmönster därav namnet ;-).

När vi lämnade Varberg kände jag att där hade jag gärna kunnat stanna men såg fram emot att verkligen göra slut på all energi och det gjorde jag. De sista 2 milen var allt sega. Hade nog också laddat lite dåligt med energi. Det var väldigt gott att efter 5 h effektiv cykling ställa sig i duschen och därefter frossa i marinerad fläskfilé, färskpotatis och svamsås! Då gjorde det inte så mycket att Charlotte inte vann för jag kände mig som en HERO i alla fall. TILLS dagen efter!!

Inga kommentarer: